رییس پلیس پایتخت از دستگیری عاملان اخلال ۲۱ هزار میلیارد تومانی در نظام اقتصادی کشور خبر داد.

جامعه ۲۴-سردار حسین رحیمی در تشریح عملکرد هفت ماهه پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در سال جاری گفت: پلیس امنیت اقتصادی گرچه یک پلیس نوپا در نیروی انتظامی محسوب می‌شود، اما اقدامات بسیار قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: تنها در تهران بزرگ و از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۲۳۶ نفر از اخلالگران نظام اقتصادی که اقدام به وارد کردن اخلال ۲۱ هزار میلیارد تومانی در نظام اقتصادی کشور کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی ادامه داد: در بحث مربوط به زمین خواری نیز ۵۷ نفر شناسایی و دستگیر شدند که چندین هکتار از زمین‌های تصرف شده آنان به بیت‌المال و منابع طبیعی بازگشت.

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه طی این مدت ۶۱ نفر از بدهکاران کلان بانکی نیز از سوی پلیس شناسایی شدند، گفت: این افراد جزو بدهکاران محکوم و متواری بودند که از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: پنجمین طرح کاشف پلیس آگاهی تهران بزرگ

رحیمی با بیان اینکه در حوزه فرار مالیاتی نیز ۳۲ نفر دستگیر شدند، افزود: طی هفت ماه در مجموع ۴۳۹ نفر به اتهام زمین خواری، اخلال در نظام بانکی و اقتصادی، اختلاس، رشاء و ارتشا دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در بحث مقابله با کالای قاچاق نیز ۵۶۹ فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: در این حوزه ۸۹۰ نفر دستگیر و در این زمینه ۱۵۷ دستگاه خودرو توقیف شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه در حوزه کالای مکشوفه در ۷ ماهه سال جاری ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ایم، عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تعداد ۱۷ مرحله طرح عملیاتی اجرا شد که بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *