اقتصاد چین در ماه جولای به طور غیرمنتظره‌ای کند شد و شاخص‌های فعالیت‌های تولید صنعتی و خرده‌فروشی پیش‌بینی‌های زیادی را از دست دادند که نشان‌دهنده بهبود متزلزل است زیرا پکن هیچ نشانه‌ای از کاهش سیاست‌های مقابله با کووید صفر نشان نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، داده‌های اداره ملی آمار چین امروز دوشنبه نشان داد که تولید صنعتی در ماه جولای پس از رشد ۳.۹ درصدی در ژوئن نسبت به سال قبل ۳.۸ درصد رشد داشته و این در مقایسه با افزایش ۴.۶ درصدی مورد انتظار تحلیلگران در نظرسنجی رویترز است.

خرده فروشی که تنها در ماه ژوئن مثبت شد، ۲.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت که پیش‌بینی تحلیلگران برای رشد ۵ درصدی را به شدت از دست داد و این در مقایسه با رشد ۳.۱ درصدی در ماه ژوئن بود.

دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه ژوئن به سختی از انقباض در امان ماند که به دلیل قرنطینه شدن مرکز تجاری شانگهای، رکود عمیق در بازار املاک و هزینه‌های پایین مصرف‌کننده با مشکل مواجه شده است.

سیاستگذاران چینی در تلاش هستند تا تعادلی را برای تقویت بهبود اقتصادی شکننده و ریشه کن کردن سویه‌های نوظهور کووید ایجاد کنند، در حالی که انتظار می‌رود اقتصاد به هدف رشد رسمی خود در سال جاری که حدود ۵.۵ درصد تعیین شده است، برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ دست یابد.

سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت که پکن امیدوار بود با کاهش صادرات، رشد را در نیمه دوم افزایش دهد، در هفت ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۷ درصد در مقابل پیش‌بینی ۶.۲ درصد افزایش و کاهش از ۶.۱ درصد رشد کرد.

وضعیت اشتغال همچنان شکننده بود. نرخ بیکاری مبتنی بر نظرسنجی در سراسر کشور از ۵.۵ درصد در ژوئن اندکی به ۵.۴ درصد در جولای کاهش یافت، اگر چه بیکاری جوانان همچنان بالا ماند و به رکورد ۱۹.۹ درصد در جولای رسید.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی امروز دوشنبه به منظور حمایت از رشد، به طور غیرمنتظره‌ای نرخ بهره تسهیلات وام‌های کلیدی را برای دومین‌بار در سال جاری کاهش داد. داده‌های روز جمعه نشان داد که وام‌های جدید یوان در ماه جولای بیش از حد انتظار کاهش یافت زیرا شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان نسبت به پرداخت بدهی محتاط بودند.

داده‌های رسمی امروز دوشنبه همچنین نشان داد که قیمت مسکن جدید در ماه جولای نسبت به سال گذشته ۰.۹ درصد کاهش یافت که سریع‌ترین نرخ از سپتامبر ۲۰۱۵ بود، زیرا بازار املاک که با تحریم وام مسکن بیشتر تکان خورده بود، هیچ نشانه‌ای از بهبود را نشان نداد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *