رئیس جمهور گفت: رشد مثبت اقتصادی ایران در سایه مذاکره، تعامل سازنده و توافق صورت گرفت.

رشد مثبت اقتصادی ایران در سایه مذاکره صورت گرفتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای حسن روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه رشد اقتصادی از سال ۹۳ مثبت شده بود افزود: در همان سه ماهه اول ۹۳ رشد اقتصادی کشور مثبت شد، اما در سال ۹۵ رشد اقتصادی ما در دنیا اول و این حرکت بزرگی که انجام دادیم در سایه مذاکره انجام شد و هر کس حرف دیگری بزند دروغ است، این رشد اقتصادی در سایه مذاکره، تعامل سازنده و توافق صورت گرفت.
رئیس جمهور تصریح کرد: دنیا ممکن است توافق را بشکند، پیامبر اسلام (ص) هم توافق می‌کرد و توافق شکسته می‌شد، قرآن به پیغمبر می‌گوید هر وقت تو با کفار عهد بستی آن‌ها عهد را شکستند و ممکن است انسان عهدی ببندد و طرف بی وفایی کند و عهد را بشکند، منتها در سال ۹۴، ۹۵، ۹۶ و چند ماه اول ۹۷ هم توافق ما باقی ماند، اما یک آدمی آمد که مجنون سیاسی بود و کار در آمریکا تحت فشار و تاثیر رژیم‌های اسرائیل، عربستان و ارتجاع منطقه قرار گرفت.
آقای روحانی ادامه داد: رژیم‌های اسرائیل، عربستان و تندرو‌های آمریکا و ضد انقلاب از اول با برجام مخالف بودند و همیشه می‌خواستند کار شکنی کنند و آدم صفیحی را پیدا کردند و دورش را گرفتند و به او گفتند تو اگر از برجام بیرون بیایی برجام نمی‌ماند یعنی به ترامپ فهماندند ۲۴ ساعت تحمل کنی صبح فردای آن ایران از برجام خارج می‌شود و همه دنیا می‌گویند ایران از برجام خارج شده و همه بار بر دوش ایران می‌افتد.
رئیس جمهور افزود: این محاسبه آن‌ها اشتباه از آب درآمد و دیدتمام سه سال را باید بایستد و به هیچ یک از اهداف اصلی خود هم نرسید. هدف اصلی آن‌ها این بود که این نظام را بشکنند و اقتصاد به فروپاشی برسد که این کار به سرانجام نرسیدند.
رئیس جمهور گفت: از آن طرف هم در داخل و خارج تبلیغ می‌کردند که با برجام صنعت هسته‌ای را فروختند، می‌گفتند درست است تحریم برداشته شد درست است پی ام دی حل شد، اما دیگر صنعت هسته‌ای تمام شد، اما صنعت هسته‌ای با قدرت باقی ماند و نشان داد که سازمان انرژی اتمی با چه توانمندی می‌تواند ۲۰ درصد و ۶۰ درصد تولید کند، حتی اگر روزی برای رآکتور‌های خود ۹۰ درصد هم بخواهیم مشکلی نداریم و در مسیر صلح آمیز هر کاری را می‌توانیم انجام دهیم و این قدرتی است که ایران می‌تواند از خود نشان دهد.
آقای روحانی افزود: آن‌ها فکر نمی‌کردند که فردو باز بماند و نهایت با ۱۰۰ سانتریفیوژ کار پیش برود و نه اینکه در فردو آب سنگین اراک با همان ویژگی باقی بماند، همه این‌ها در سایه ایستادگی و مقاومت ملت ایران انجام شد چرا که مذاکره یک پشتوانه می‌خواهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *