تهران- ایرنا- شاخص کل بورس تهران در ادامه روند صعودی یک هفته اخیر، امروز نیز با ۱۱ هزار و ۷۳۹ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۳۳۹ واحد افزایش به ۴۰۱ هزار و ۹۰۷ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۵۸۸ واحد رشد به ۲۳۹ هزار و ۷۳۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و ۲۷۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۸ هزار و ۴۲۵ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۸۸۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۷۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۴۰۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲ هزار و ۱۵۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۵۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۶۵۳ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۶۳۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۶۲۳ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۴۴۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل پتروشیمی شازند (شاراک) با ۴۲۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۴۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۹۵ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۵۸ واحد و گروه بهمن (وبهمن) با ۸۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، ملی صنایع مس ایران (فملی) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۱۹ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۵۴۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از پنج میلیارد و ۲۵۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۲۲ هزار و ۲۵۳ نوبت بود.

پلیمر آریاساسول (آریا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، صنعتی مینو (غصینو)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) و سیمان لار سبزوار (سبزوا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *