معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه باید در امر خصوصی سازی مرتب سیاست ها و روش های خود را بازبینی کنیم، گفت: باید به تناسب علل عدم تحقق خصوصی سازی واقعی، برنامه هایی برای جبران در نظر بگیریم.

محمدعلی دهقان‌دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با مشکلات عدیده‌ای که در مسیر خصوصی سازی بروز می‌کند، اظهار داشت: در بحث خصوصی سازی ما با یک پدیده مشخص و قابل برنامه‌ریزی قطعی سر و کار نداریم بلکه با یک بنگاه اقتصادی طرف هستیم که آن بنگاه توسط دولت اداره می‌شده و قرار است به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: بنگاه شبیه یک موجود زنده است و سود و زیان دارد؛ گاهی اوقات بهره وری بالا و گاهی اوقات بهره‌وری پایین دارد؛ از این رو نمی‌توان گفت که خصوصی‌سازی یک پدیده راحت است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی واقعی که شایسته و مطلوب است سعی می‌کند به اقتصاد کمک کند و البته به دنبال اصلاح امور است؛ اما در این بین ممکن است انگیزه‌هایی غیر از «اصلاح امور» وجود داشته باشد که این مساله منجر به بروز مشکل می‌شود.

دهقان‌دهنوی تاکید کرد: کاری که ما باید بکنیم این است که به صورت مرتب سیاست‌ها، الگوها و روش‌های خود را با دقت مورد بازبینی قرار دهیم و اگر جایی نقص و ضعفی مشاهده کردیم اقدام به رفع آن کنیم.

وی با بیان اینکه باید سیاست‌های مربوط به خصوصی سازی تقویت شود تا به هدف اصلی برسیم، یادآور شد: هدف از خصوصی سازی صرفاً واگذار کردن و رها کردن دولت نسبت به یک بنگاه اقتصادی نیست، بلکه هدف این است که بنگاه بتواند به شکل بهتری به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهد و توسعه یابد و اشتغال بیشتری ایجاد کند.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد تصریح کرد: هر جا نتوانستیم این موضوع را محقق کنیم به این معنا است که به هدف اصلی خود در خصوصی‌سازی نرسیده‌ایم.

وی گفت: علت عدم تحقق هدف نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که به تناسب هر یک از عوامل، باید برنامه‌هایی برای جبران در نظر بگیریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *