چند روش پس‌انداز پول در شرایط فعلی اقتصادی را بدانید.

به گزارش گروه وب‌گردی خبرگزاری صدا و سیما، یکی از چالش‌های مهم بشریت در همه اعصار، پس انداز پول بوده که در گذشته به صورت سنتی انجام شده، اما حال شرایط تغییر کرده و وضعیت پس انداز کردن پول نیز برای نیاز‌های آینده متفاوت شده است.

روش‌های پس‌انداز پول در شرایط فعلی اقتصادی!

پس انداز کردن بر اساس اهداف افراد به صورت کوتاه و بلندمدت صورت می‌گیرد و عمدتا نیز هدف پشتیبانی مالی برای تأمین آینده فرد و خانواده او است. همه ما برای این که شرایط بهتری در آینده داشته باشیم، نیاز به پس انداز داریم و پس انداز کردن یکی از بهترین اهداف هر کسی در زندگی محسوب می‌شود تا اولویت‌های مختلف آینده را مدنظر قرار دهد.

شاید الان عده‌ای بگویند که با این وضعیت اقتصادی چه کسی می‌تواند، پس انداز کند، نکته این جا است که با یک درآمد اندک نیز می‌توان با تفکر خلاقانه بخشی از درآمد را به اولویت‌های آتی برای پس انداز اختصاص داد.

حتی گاه پیش می‌آید که پولی دست فرد را می‌گیرد، اما به طور واضح نمی‌داند که چطور آن را پس انداز کند. در این گزارش چند روش پس انداز کردن به شما آموزش داده شده است:

اولویت‌های خود را فهرست کنید

یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که برای هزینه کرد و پس انداز می‌توان انجام داد، این است که فهرستی از اولویت‌های خرید‌های فعلی و آتی خود تهیه کنید، فهرست‌بندی کنید تا بتوانید یک مدیریت درست داشته باشید و از خرج‌های اضافه جلوگیری کنید.

مستأجر‌ها می‌توانند هزینه خوراک، پوشاک، بنزین، تفریح، سفر، اجازه خانه، کرایه راه، شارژ ساختمان، کلاس‌های بچه ها، هزینه‌های دیگر مدرسه و چیز‌های دیگر برای بچه‌ها را فهرست‌بندی کنند.

البته برخی از این هزینه‌ها دوره‌ای هستند، مثلا برای ایام شروع مدرسه یا ابتدای هر فصل، بنابراین در ماه‌های دیگر می‌توانید هزینه‌ها را پس انداز کنید، حتی اگر میزان این پس انداز خیلی هم اندک باشد، باز هم جایی به دردتان می‌خورد.

وسایل نقلیه عمومی را امتحان کنید

بسیاری از افراد هستند که عادت کرده اند همیشه از تاکسی‌های آنلاین (برخط)، آژانس، اسنپ و خودروهای شخصی استفاده کنند، برخی از روز‌ها را هم با تهیه کارت بلیت مترو و اتوبوس، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی بی کلاسی نیست، شاید بتوان با یک ربع یا نیم ساعت زودتر بیدار شدن از خواب صبح‌ها از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد و بقیه پول کرایه را پس انداز کرد.

محصولات تخفیف‌دار فروشگاه‌ها را تهیه کنید

یکی دیگر از روش‌های پس انداز پول، رفتن به فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌های بزرگ و خرید محصولات تخفیف‌دار است. گاه دیده می‌شود که برای خرید یک شوینده، ۱۰ نوع قیمت و مارک وجود دارد، اما یک شرکت یک تخفیف خاص برای محصول خود در نظر گرفته است. این هم یکی از راه‌های خرید مناسب و پس انداز پول می‌تواند باشد که در ماه کمتر هزینه خرید خوراک و پوشاک کنید.

به بیمارستان‌های طرف قراردادتان مراجعه کنید

برای استفاده از خدمات درمانی، گاه با یک بیمه معمولی یا یک بیمه تکمیلی می‌توانید بیشتر هزینه‌ها را تأمین کنید. به خوبی می‌توان مراکز طرف قرارداد را پیدا کرد و مشمول تخفیف یا رایگان بود و این حق هر کسی است که از بیمه خود به خوبی استفاده کند.

برای تفریح و گردش از تور‌های تخفیف‌دار یا لحظه آخری استفاده کنید

اگر شما زیاد اهل گردش و تفریح هستید، اما الان به خاطر شرایط اقتصادی نامناسب و هزینه‌های بالا نمی‌توانید، بهتر است تور‌های تخفیف‌دار و لحظه آخری را در نظر داشته باشید، هتل‌های ارزان قیمت یا تخفیف‌دار را انتخاب کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

حتما لازم نیست از هوایپما و هتل‌های لوکس و لاکچری استفاده کنیم. برای پس انداز بیشتر می‌توان هزینه‌های اضافی را کاهش داد و از مکان‌های ارزان‌تر و تخفیف‌دار استفاده کرد.

مبلغی پول در کیف پول خود بگذارید

یکی از روش‌های خوب پس انداز این است که بخشی از حقوقتان را ابتدای هر ماه در کیف پول خود، نقد بگذارید تا دیگر به سراغ کارت خود برای خرید‌های اضافی نروید و همین مبلغ باعث می‌شود که هزینه‌ها را به جز موارد ضروری کاهش دهید، زیرا ابتدای ماه هر کسی در حساب خود مبلغی را می‌بیند که احساس می‌کند سریع باید آن را خرج کند، اما اگر آن را نقد کند و محدود داشته باشد، در ذهن او محدودیت را ایجاد می‌کند.

اجناس ارزان‌قیمت برای استفاده بلندمدت نخرید

این جمله معروف را شاید شنیده باشید که این‌قدر پول ندارم که جنس ارزان بخرم. جنس ارزان برای بلند مدت کاربرد ندارد، زیرا زود از بین می‌رود و فرسوده می‌شود. بنابراین، اگر تصمیم دارید یک جنس عمری و با دوام بخرید، بهتر است یک بار هزینه کنید، اما سال‌ها آن را استفاده کنید تا بار‌ها و بار‌ها مجبور نشوید که هزینه کنید.

برخی محصولات فرهنگی را اجاره کنید

برای تهیه برخی فیلم و سریال‌ها و کتاب‌ها می‌توانید به‌جای هزینه کردن زیاد خرید کاغذ گران و محصولات دیگر، آن‌ها را از مراکزی در شهر اجاره کنید. هنوز هم هستند مکان‌هایی که کتاب اجاره می‌دهند یا این‌که برای کتاب‌های درسی می‌توانید در مرکز شهر از مراکز خرید دسته دوم استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *