سفیر پکن در مسکو پیش بینی کرد تجارت میان روسیه و چین در سال جاری به ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش تحریریه، سفیر پکن در مسکو به خبرگزاری روسی «ریانووستی» اعلام کرد که روابط اقتصادی روسیه و چین علیرغم شرایط دشوار بین المللی رشد ثابتی را داشته است و پیش بینی می شود تجارت دو طرف در سال جاری به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

«ژانگ هان هویی» همچنین افزود: همکاری تجاری و اقتصادی روسیه و چین علیرغم چالش های مربوط به همه‌گیری، رکود اقتصاد جهانی و شرایط دشوار بین‌المللی و منطقه‌ای نتایجی مطلوب داشته و با توسعه پایداری همراه بوده است.

سفیر چین با استناد به داده های گمرک چین گفت: در هفت ماه اول سال ۲۰۲۲ تجارت پکن و مسکو نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافته و به ۹۷.۷۱ میلیارد دلار رسیده است.

در این مدت، صادرات چین به روسیه به ۳۶.۲۶ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش ۵.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ است. واردات از پکن از مسکو نیز با جهش ۴۸.۸ درصدی به ۶۱.۴۴ میلیارد دلار رسید.

ژانگ با برخی از اولویت‌های تجارت دوجانبه را در حوزه های انرژی، انرژی هسته‌ای، هوانوردی، فضا، زیرساخت‌های اساسی و همچنین فناوری دیجیتال، پزشکی، انرژی سبز، کشاورزی، و علم و نوآوری برجسته تر توصیف کرد.

وی گفت که این شرایط بنیان قدرتمندی رادر جهت همکاری تجاری و اقتصادی دوکشور برای رسیدن به سطح جدیدی مناسبات ایجاد کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *