تهران – ایرنا – کارشناس حوزه انرژی با اشاره به ارکان اقتصاد در صنعت گاز گفت: نکته مهم این است که آیا توانسته‌ایم رونق دیپلماسی اقتصادی را با صادرات گاز به کشورهای همسایه به عنوان جامعه هدف ایجاد کنیم.

«علی حتمی» امروز (یکشنبه) در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در حوزه “اقتصاد کلان” چند پرسش مهم مطرح است، افزود:در حوزه صنعت گاز باید تغییراتی بنیادی در اقتصاد کلان (خارجی )، اقتصاد خرد (شبکه گاز رسانی) و اقتصاد منابع انسانی (مدیریت دانش پنهان ) ایجاد کرد تا زمینه‌های شکوفایی بیش از پیش این صنعت فراهم شود.

وی ادامه داد:آیا با وجود حضور ایران در جایگاه دوم دارنده ذخایره گازی، صادرات و استفاده از این ذخایر نیز همانند جایگاه دوم در جهان است؟ آیا دیپلماسی سیاسی و اقتصاد خلاق به عنوان پیشانی اقتصاد فرهنگی و تبادل انتقال تکنولوژی از طریق سوخت صلح با جامعه هدف (کشور های همسایه)به نتیجه رسیده است؟

این کارشناس حوزه انرژی در ادامه با نگاهی به “اقتصاد خرد” در صنعت گاز تاکید کرد: بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور تحت شبکه گاز رسانی مستقیم قرار گرفته‌اند که این رقم در جهان رقم بی‌نظیری است.

به گفته حتمی، به مقوله “اقتصاد منابع انسانی” نیز با بهره گیری از مدیریت دانش، باید نگاهی ویژه داشت.

کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه مدیریت دانش یعنی ایجاد نوعی ارزش از دارایی‌های پنهان سازمان، ادامه داد: زمانی به این هدف دست می‌یابیم که برای افراد ارزش قائل شویم و توانایی‌های آنها را برای تولید و جمع‌آوری و مبادله دانش افزایش دهیم.

حتمی تصریح کرد: هر بازنشسته با ازبین رفتن چند میلیارد ریال هزینه و زمان نفر برابری می کند.

وی اظهار کرد: کم رنگ شدن روانشناسی انسانی، کرامت، احترام و عدم مساوات بین نیروهای رسمی و غیر رسمی در سازمان از جمله چالش های حوزه منابع انسانی به شمار می آید.

کارشناس انرژی ادامه داد: عدم دیپلماسی و ارتباط موثر با کشور های همسایه و از بین رفتن بازار هدف و عدم بالانس گازی در شبکه گازرسانی در فصل سرما وافق های آینده کشور نیز از جمله چالش های “اقتصاد کلان” و “اقتصاد خرد” در صنعت گاز بوده که برای عبور از این چالش ها راهکارهایی وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *