بازار سهام در میانه آخرین روز معاملاتی هفته با رشد چشم‌گیر در شاخص کل مواجه بوده است. کارشناسان به ادامه این روند امیدوارند.

اقتصاد ۲۴- شاخص کل در میانه بازار امروز با حدود ۳۲ هزار واحد رشد در کانال یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس از نیمه آبان تا کنون این میزان رشد را تجربه نکرده بود. فارس، فملی، فولاد و شستا در شاخص کل بورس تاثیر مثبت بیشتری داشتند. ارزش معاملات نیز در میانه بازار حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان است.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: فشار فروش هفته‌های اخیر تا حدودی با تعیین تکلیف بودجه و اتخاذ تصمیماتی در خصوص متغییر‌های موثر بر بازار سرمایه، از بین رفته است.

وی افزود: با مشخص شدن ۱۰ بند پیشنهادی دولت سیگنال مثبت به بازار داده شد و خیال بورس تا حدودی راحت شد و نتیجه روی تابلوی معاملات قابل مشاهده است. البته روند‌های صعودی با شک و تردید شروع می‌شوند و از نظر تابلوی معاملات باید چندین بار شاهد حمله خریداران باشیم تا بتوانیم به نتیجه‌گیری رشد در بورس برسیم.

میرزایی اظهار کرد: در حوزه ورود نقدینگی، حقیقی‌ها زیاد اولویت بازار نیستند و اکنون برای رشد به پول حقوقی‌ها نیاز است. روی نماد‌های متعدد می‌بینیم که حقوقی‌ها بعد از مدت‌ها خریدار بودند. این یک سیگنال مثبت و نشانه‌ای برای شروع روند مثبت در بازار است.

این کارشناس اظهار کرد: به بازار خوش‌بینم و امیدوارم این روند برای چند روز ادامه‌دار باشد. شاخص کل بورس روی یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد مقاومت دارد و باید ببینیم واکنش بازار در آن محدوده چه خواهد بود.
افزایش قیمن سنگ‌آهن با نماد‌های بورسی چه می‌کند؟

میرزایی در خصوص افزایش قیمت سنگ‌آهن گفت: این موضوع روی شرکت‌های معدنی و گروه سنگ‌آهن تاثیر مثبت دارد. اما بحث سنگ‌آهن باید با زنجیره خودش در نظر گرفته شود.

وی افزود: وقتی در این کامودیتی افزایش قیمت داریم، هر چقدر یک شرکت در ابتدای کامودیتی باشد تاثیر مستقیم و کوتاه‌مدت بیشتری می‌پذیرد و از سوی دیگر اگر شرکت در زنجیره فولاد باشد طبیعتا آثار منفی دارد. به طور کلی هر چقدر شرکت‌ها به سمت سنگ‌آهنی بودن نزدیک باشند تاثیر بیشتری خواهند گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *