عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو ارز دولتی را در اختیار گرفته و کالا وارد کشور نمی‌کنند، این افراد سودجو بعضاً از محل سوءاستفاده گری در موضوع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌روند و در برخی از کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری عمرانی انجام می‌دهند.
احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به موضوع ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اقتصاد کشور گفت: یکسری بحث‌هایی در این زمینه مطرح بوده و برخی جایگزین‌ها هم مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان این که بحث کارت اعتباری کالا پیرو حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مطرح شده است، ادامه داد: اینکه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به دست مردم نمی‌رسد به یک واقعیت تبدیل شده است و متاسفانه منافع این ارز‌ها به جیب یکسری افراد سودجو وارد می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که ارائه کارت اعتباری پیرو حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یکی از راهکار‌ها پیشنهاد شده است، تصریح کرد: اصل بر این است که ما ارز چند نرخی نداشته باشیم تا با آن رانت خواری شود.

امیرآبادی فراهانی با بیان این که ما برای ارز مواد اولیه اقلام و دارو مشکلی نداریم اظهار داشت: به نظر می‌رسد باید روی این ارز برنامه ریزی درستی شود تا افراد سودجو نتوانند به راحتی به آن دست اندازی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که متاسفانه برخی افراد سودجو ارز دولتی را در اختیار گرفته و کالا وارد کشور نمی‌کنند، بیان داشت: این افراد سودجو بعضاً از محل سوءاستفاده گری در موضوع ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌روند و در برخی از کشور‌های همسایه سرمایه گذاری عمرانی انجام می‌دهند و نهایتاً کالایی هم به کشور وارد نمی‌کنند لذا ما باید در این بخش مراقبت‌های جدی را لحاظ کنیم.

امیرآبادی فراهانی با بیان این که مردم باید به حاکمیت و حاکمیت باید به مردم اعتماد کند، گفت: مردم باید بدانند دولت به دنبال حل مشکلات اقتصادی آن‌هاست و باید تاب آوری و حوصله لازم را داشته باشند همچنین مردم باید فرصتی به دولت جدید بدهند تا به فعالیت‌های خود بپردازد لذا ما هم می‌کوشیم یک سری اصلاحات درستی را در بودجه ۱۴۰۱ مدنظر قرار دهیم تا مشکلات معیشتی مردم از میان برداشته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *