پس از اینکه یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا به افزایش چشمگیر تازه در نرخ بهره طی ماه آینده اشاره کرد، سهام اروپا در معاملاتی پرتلاطم سقوط کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از المیادین، سخنان یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش بیش‌تر نرخ‌های بهره در ماه آینده، حتی با تشدید ریسک‌ رکود و تورم، سهام اروپا در معاملاتی پرتلاطم روز پنجشنبه سقوط کرد.

شاخص «استاکس ۶۰۰» اروپا ۰.۱ درصد کاهش یافت و نزدیک به پایین‌ترین سطح خود در یک هفته گذشته قرار گرفت.

شرکت‌های معدنی و بانک‌ها هم متحمل ضرر شدند، در حالی که سهام انرژی با تثبیت قیمت نفت خام ۰.۴ درصد افزایش یافت.

ایزابل اشنابل، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، گفته بود که انتظارات تورمی منطقه یورو از زمان افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه ژوئیه بهبود چندانی نشان نداده است که با این حساب افزایش قابل توجه تازه نرخ بهره در ماه آینده در راه است.

این در حالی است که در صورتجلسه ژوئیه فدرال رزرو هیچ نشانه مثبتی در مورد سرعت افزایش نرخ بهره آمریکا در روز چهارشنبه ارائه نشد.

سرمایه‌گذاران اکنون بر روی داده‌های تورم قیمت مصرف کننده منطقه یورو در ماه جولای متمرکز شده‌اند که قرار است در ساعت ۰۹:۰۰ به وقت گرینویچ منتشر شود.

در میان سهام اروپایی، سهم شرکت سوئیسی Geberit، تولید کننده لوازم لوله‌کشی، پس از اینکه اعلام کرد سود سه ماهه آن به دلیل افزایش شدید قیمت‌ها یک پنجم کاهش یافته است، ۳.۴ درصد کاهش یافت.

پس از انتشار نتایج نیمه اول امسال شرکت هلندی آدین، سهام این شرکت یکی از بزرگترین بازنده ها بود و ۱۳.۶ درصد سقوط کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *