ایسنا/کردستان معاون امور اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته در راستای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران در این استان ۲ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

خلیل فعله‌گری امروز(۲۵فروردین)، در نشست با مدیرعامل و همکاران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان، اظهار کرد: این میزان تسهیلات سرمایه‌ای‌ به طرح‌های بخش کشاورزی از محل منابع مختلف اعتباری از جمله اشتغال پایدار روستایی، بند الف تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری، منابع داخلی بانک کشاورزی و خط اعتباری مکانیزاسیون پرداخت شده است.

وی افزود: عقد قرارداد با بانک کشاورزی استان برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ درصد با استفاده از یارانه تخصیصی توسط سازمان برنامه و بودجه که از اقدامات ویژه ای بود که برای اولین بار در استان اتفاق افتاد و تاکنون مبلغ ۶۱۰ میلیارد ریال ازر این محل به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

فعله‌گری بیان کرد: در سال گذشته با پیگیری‌های حقوقی، مجتمع گلخانه‌ای قبا سرخ بیجار از مجریان قبلی که با رها کردن طرح موجب رکود اجرای آن شده بودند بود خلع ید شد و از طریق شرکت شهرک‌های کشاورزی به مجری جدیدی واگذار شده که عملیات آن در حال اجرا است.

معان امور اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: در این مدت مشکلات ۳۴ طرح بخش کشاورزی در کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید و ۴۸ طرح در کمیته کارشناسی تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شد.

وی ذکر کرد: در نتیجه این بررسی‌ها مشکلات تعداد ۲۳ واحد تولیدی با استفاده از پرداخت تسهیلات مختلف و سایر مشکلات مرتفع شده و برخی نیز از حالت رکود خارج و به چرخ تولید بازگشته‌اند.

فعله‌گری افزود: همکاری جدی و تشویق مدیران شرکت “روژین تاک” برای احداث واحد تولید رب گوجه فرنگی در شهرستان کامیاران از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری بوده و با توجه به نتایج به دست آمده در سال جاری شاهد جهش تولید و ایجاد اشتغال مولد در این شهرستان خواهیم بود.

معان امور اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان واگذاری اراضی کشاورزی و گلخانه‌ای به سرمایه گذاران را از جمله اقدامات این سازمان در سال گذشته برای حمایت سرمایه گذاران اعلام و عنوان کرد: در این مدت هشت هکتار از اراضی صادق آباد دهگلان به مجریان احداث گلخانه‌ها واگذار شده است.

فعله‌گری افزود: به سرمایه گذاران این اراضی ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از محل بند الف تبصره ۱۸ مصوب شده که تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه این اراضی در قالب مجتمع گلخانه‌ای در حال احداث بوده و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این واحد شاهد جهش قابل توجهی در توسعه سطح گلخانه ای و افزایش این تولیدات در استان باشیم.

فعله‌گری تاکید کرد: پیگیری های مکرر و مستمر برای افزایش سهم تخصیص آب کشاورزی استان و فراهم سازی بستر های سرمایه گذاری برای جلب سرمایه گذاران صورت گرفت که در نتیجه آن برای ۹۶ هزار هکتار از اراضی دیم استان تخصیص آب جدید از سوی وزارت نیرو ابلاغ شد.

معان امور اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: برنامه توسعه کشاورزی استان که با سه طرح پیشران تعریف شده بود موفق به اخذ تاییدیه از مراجع مختلف ملی شد و هم اکنون در سازمان برنامه و بودجه کشور در دست بررسی است.

وی در پایان یادآور شد: در صورت نهایی شدن و پادار شدن ردیف اعتبارات دولتی و تامین تسهیلات بانکی مورد نیاز خواهد توانست نرخ سرمایه‌گذاری را در کشاورزی استان به میزان قابل قبولی بهبود بخشیده و جهشی را در تولید و ایجاد اشتغال و تثبیت شغل‌های موجود ایجاد کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *