اولین روز معاملات بازار سرمایه در شهریور امسال در حالی استارت خورد که بورس تهران در مرداد ماه به طور متوسط ۵.۲ درصد بازده به سرمایه‌گذاران داد و نماگر اصلی این بازار توانست به قله تاریخی ۲۶۶ هزار واحدی برسد اما ارزش و حجم معاملات نسبت به تیر ماه کمتر بود.

به گزارش ایسنا، در انتهای تیر ماه امسال شاخص بورس تهران در تراز ۲۵۳ هزار و ۵۶ واحدی بود و امروز بازار سرمایه در حالی اولین روز کاری شهریور ماه را شروع می‌کند که این شاخص در تراز ۲۶۶ هزار و ۱۲۷ واحدی است.

این رشد ۱۳ هزار و ۷۱ واحدی شاخص بیانگر این موضوع است که سرمایه‌گذاری آگاهانه و همراه با علم در بورس تهران می‌توانست در مرداد ماه بازده متوسط حدود ۵.۲ درصدی را به سهام‌داران بدهد، در نتیجه اگر بازده نرخ سود بدون ریسک را ماهیانه ۱.۸ درصد در نظر بگیریم، این بازار سود قابل توجهی را برای سرمایه‌گذارانش به همراه داشته است.

در این مدت شاخص بازار اول با رشد ۶۸۳۰ واحدی روبرو بوده که توانسته نیمه کانال ۱۸۶ هزار واحدی را رد کند. همچنین در این مدت شاخص بازار دوم با رشد فزاینده ۳۸ هزار و ۴۵۳ واحدی روبرو بوده است.

در مرداد ماه امسال فعالان بورس تهران شاهد یک عرضه اولیه هم بودند که این موضوع نیز ارزش بازار را با رشد مواجه کرد.

در عین حال تعداد روزهای فعالیت بورس تهران در مرداد ماه نسبت به تیرماه دو روز کمتر بود و این موضوع یکی از دلایلی بود که سبب شد که ارزش و حجم معاملات نسبت به تیر ماه کمتر شود.

ارزش معاملات بورس تهران در مرداد ماه به نزدیک ۲۱ هزار و ۵۶۴ رسید و حجم معاملات رقم ۶۴ هزار و ۱۲۶ میلیون سهم بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *