گناوه – ایرنا – مدیرکل گمرک بندرگناوه گفت: صادرات کالای غیرنفتی از این بندردر ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۴۷ درصد و از لحاظ ارزش ۱۱ درصد افزایش یافت.

محسن خرم رخ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این مدت ۲ هزار و ۸۷۲ تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۴۱۱ دلار در قالب ۴۰ فقره اظهارنامه از گمرک گناوه به کشورهای کویت، امارات متحده عربی ، امارات و قطر صادرشد.

مدیرکل گمرک گناوه اظهارداشت: ماهی ، تخم سبزیجات، هندوانه، لوازم آشپزخانه و سفال از عمده کالاهای صادراتی است.

وی گفت: در ۱۰ ماه سال ۹۷ به میزان یکهزار و ۹۴۹ تن کالا از گمرک گناوه به ارزش ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۹۰۹ دلار صادر شد.

خرم رخ بیان کرد: کالای وارداتی به کشور از طریق گمرک این بندر در ۱۰ ماه امسال درقالب ۶۳۵ فقره اظهارنامه ۱۴ هزار و چهار تن به ارزش ۴۳ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۶۹۴ دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۲ درصد افزایش و از لحاظ ارزش یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک گناوه افزود: میزان کالای ملوانی واردشده در این مدت به کشور که عمده آن شامل چای، تمر خوراکی، برنج و شکر است، درقالب ۹۱۵ فقره اظهارنامه، سه هزار و ۱۹۴ تن کالا به ارزش ۱۴ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۴۳۲ دلار است که در مقایسه بامدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۶۶ درصد و دلاری ۱۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: درآمد گمرک گناوه از محل کالای ملوانی در ۱۰ ماه امسال ۱۳۹ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خرم رخ، به آمار ورودی و خروجی موتورلنج‌های باری اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماه امسال یکهزارهزار و ۱۱۳ شناور باری از خور این بندر به کشورهای همسایه خلیج فارس خروج و ۹۷۵ شناور وارد بندرگناوه شدند.

مدیرکل گمرک گناوه اظهارداشت: موتورلنج های خروجی در این مدت ۳۵ درصد و ورودی ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی یادآورشد: شمار ملوانان ورودی در این مدت پنج هزار و ۸۵۰ نفر و خروجی ۶ هزار و ۶۷۸ نفر است.

گمرک بندر گناوه از گمرکات فعال در استان بوشهر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *