معاون ارزی بانک مرکزی گفت: برخی صرافی‌ها اجازه معاملات اسکناس ارز، سکه، حوالجات ارزی خرد و کلان و ابزار‌های مالی جدید ارزی را خواهند داشت.

اقتصاد۲۴- محمد آرام از آغاز اجرای برنامه بانک مرکزی برای رتبه بندی صرافی‌ها خبر داد و گفت: نقش صرافی‌ها در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های ارزی بانک مرکزی بسیار پررنگ دیده شده و بر اساس آن، از روز گذشته صرافی‌ها اجازه یافتند تا ارز‌های پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها را بخرند، بفروشد و مابین خود معامله کنند.

وی افزود: تا قبل از این صرافی‌ها می‌توانستند فقط اسکناس ارز بخرند، ولی اکنون به آن‌ها اجازه داده شده به جز اسکناس، سکه طلا و ابزار‌های جدید را هم بفروشند.
آموزش‌های رایگان فرادرس را از دست نده!

آموزش‌های رایگان فرادرس را از دست نده!
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

بیشتر بخوانید: هشدار رییس کانون صرافان؛ فعلا وارد بازار نشوید!

به گفته آرام، بانک مرکزی در آینده بر اساس رتبه بندی‌هایی که برای صرافی‌ها انجام می‌دهد، این امکان را به آن‌ها برای معامله ابزار‌های مختلف ارزی خواهد داد؛ به این معنا که صرافی‌هایی که در رتبه الف یا فول لایسنس قرار می‌گیرند، قابلیت معامله همه اقلام از جمله اسکناس، سکه، حوالجات خرد و حوالجات عمده و ابزار‌های مالی جدید را خواهد داشت و به تبع آن، هر چه رتبه صرافی پایین‌تر باشد، فروش این ابزار‌ها محدودتر خواهد بود تا جایی که یک صرافی در پایین‌ترین رتبه بتواند فقط اسکناس معامله کند.

معاون ارزی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی این مسیر را برای صرافی‌ها باز کرده و صرافی را تبدیل به بنگاهی خواهد کرد که همه ابزار‌ها را ارایه کند.

آرام ادامه داد: در مرحله اول صرفا به صرافی‌ها رسما اجازه داده شده بود تا اسکناس بفروشند، ولی اکنون آن‌ها بر اساس رتبه خود، این اجازه را خواهند داشت که سکه تمام، سکه ربع و سکه یک گرمی عرضه کنند؛ ضمن اینکه معامله حوالجات خرد صرفا به صرافی‌ها واگذار خواهد شد و صرافی‌های بانکی اجازه معامله حوالجات خرد را نخواهند داشت.
منبع: اقتصاد آنلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *