تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی ظرفیت‌های مناطق آزاد تجاری کشور و طرح دیدگاه‌ها و نظرات نمایندگان در این باره خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «غلامرضا مرحبا» در توضیح نشست بعدازظهر یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: کمیسیون امروز با موضوع مناطق آزاد میزبان «سعید محمد»‌ دبیر شورای مناطق آزاد تجاری بود و نمایندگان نظرات و دیدگاه‌های خود را در این باره بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان به این موضوع تاکید داشتند که باید نگاه‌ها در مناطق آزاد تغییر داد، افزود: نمایندگان معتقد بودند نباید دیدگاه منفی به مناطق آزاد داشت. چرا که این مناطق می‌توانند دروازه ورود تکنولوژی و پایگاهی برای صادرات باشند و به اقتصاد کشور خدمت کنند.

وی با اشاره به سخنان دبیر شورای مناطق آزاد تجاری اظهار داشت: سعید محمد نظراتی درباره اصلاح قانون اداره مناطق آزاد و تعارضات که بین قوانین مالیاتی و مناطق آزاد یا گمرکی و مناطق آزاد وجود دارد مطرح و تاکید کرد باید نسبت به آنها برای بهبود اقتصاد کشور توجه شود.

مرحبا درباره دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی با رییس قوه قضاییه نیز عنوان کرد: در این دیدار ابتدا «محمدرضا پورابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی به تشکیل کارگروه ویژه بین این کمیسیون و قوه قضاییه خبر داد که البته در زمان ریاست آیت الله رییسی در قوه قضائیه انجام شده بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:‌ قوانین اقتصادی زیادی وجود دارد که قضات روزانه با آن برخورد دارند و ما می‌توانیم بازخوردها و نظرات لازم را از قضات گرفته تا قوانین را اصلاح کرد. از جمله آن قوانین مالیات بر ارزش افزوده، مناطق آزاد و بهبود فضای کسب و کارها است.

وی ادامه داد: در این نشست درخواست شد که دستگاه قضایی به پرونده‌هایی که مشمول ماده ۲۳۴ آیین نامه و تحقیق و تفحص‌هایی که برخی از آنها هنوز به نتیجه نرسیدند و تربیت کادر قضایی توجه ویژه شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به سخنان دادستان کل کشور درباره قاچاق کالا و ارز و اموال تملیکی نیز گفت: قرار شد کار مشترکی در این باره بین مجلس و قوه قضائیه انجام شود. همچنین رییس سازمان بازرسی به تعارضات بین برخی قوانین اشاره کرد و اینکه برخی قوانین اقتصادی باید بازنگری شوند.

مرحبا با اشاره به سخنان دادستان عمومی و انقلاب تهران در این نشست نیز گفت: دادستان عمومی دراین نشست درباره خرید و فروش ارز، رمز ارزها و تخلفات که در این موضوع صورت گرفته توضیحاتی ارائه کرد و سرپرست مجتمع مبارزه با جرایم اقتصادی نیز نظرات خود را بیان کرد.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رییس قوه قضاییه در این دیدار از کمیسیون اقتصادی مجلس تقدیر کرد، افزود: رییس قوه قضاییه بر لزوم همکاری همه اعضای حکومت تاکید داشتند و اینکه عدالت اجتماعی برای تقسیم فرصت‌ها و ثروت‌ها مهم است و همه باید برای تحقق عدالت اجتماعی همکاری کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: رییس قوه قضائیه به ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت مجلس و نمایندگان در استان‌های مختلف تاکید داشتند و اینکه بسیاری از مشکلات به دلیل شفاف نبودن قوانین بوده و باید در تدوین و تصویب قوانین به آن توجه کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *