به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ترس از کند شدن رشد اقتصاد آمریکا و بالا رفتن نرخ بهره باعث شده سرمایه‌گذاران به دلار به‌عنوان یک پشتوانه ایمن روی بیاورند که مانع افزایش قابل‌توجه قیمت طلا می‌شود.

تمرکز سرمایه‌گذاران در این هفته بر سخنان جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۲۰۱۴ دلار و ۱۴ سنت رسید.

نشانه‌های بدتر شدن شرایط اقتصاد آمریکا به‌تدریج مشخص می‌شود. حساسیت مصرف‌کنندگان در ماه مه بدتر شده، تورم هنوز هم در سطح بالایی قرار دارد و روند رشد بازار اشتغال آهسته شده‌است.

 گزارش‌های مربوط به تولید کارخانه‌ای، خرده‌فروشی و تولید صنعتی در آمریکا در هفته جاری منتشر می‌شود و انتظار می‌رود بیش‌از پیش وضعیت اقتصاد این کشور را مشخص کند. فدرال رزرو در مورد یک رکود متوسط در سال جاری میلادی هشدار داده است.

 نگرانی درمورد قصور بدهی‌های آمریکا در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درمورد بالا رفتن سقف بدهی یکی از دلایل بی‌ثباتی بازارها بوده‌ که ترس از یک بحران بانکی دیگر را افزایش داده است.

 درحالی‌که این عوامل تمایل به طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش می‌دهد، اما احتمال افزایش دوباره نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا این روند را متوقف کرده‌ و ارزش دلار را بالا برده است.

 بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

 قیمت نقره امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۱۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۲ درصد افزایش ۱۰۵۹ دلار ۵۶ سنت معامله می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *