امروز قیمت هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به هزارو ۸۹۷ دلار و ۳۶ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به هزارو ۸۹۷ دلار و ۳۶ سنت رسید. دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از ۸ ژانویه یعنی هزارو ۹۱۶ دلار و ۴۰ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسید.

در حالی که بالا رفتن سود اوراق قرضه و تقویت اشتهای ریسک پذیری سبب تضعیف نسبی بازار طلا شده و سرمایه گذاران منتظر آمارهای بازار کار آمریکا هستند تا سرنخ های بهتری از روند ترمیم اقتصادی و اقدامات آتی فدرال رزرو کسب کنند، قیمت طلا امروز کاهش داشت.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «با توجه به افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا که سبب تضعیف جذابیت بازار طلا شده، شاهد برخی برداشت سودها در این بازار بوده ایم. این روند پس از آن ایجاد شد که اعلام شد آمارهای بخش تولید آمریکا بیش از حد انتظار بوده است.»

بیشتر بخوانید:
بورس های جهانی سبز پوش شدند

وی افزود: «در آستانه انتشار گزارش بازار کار آمریکا نگرانی هایی وجود دارد. اما تمام آمارها از شاخص تورم در بلندمدت به نفع بازار طلاست.»

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا به بالای ۱.۶ درصد رسیده و سبب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا گشته است.

آمارهای منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که همزمان با افزایش مجدد تقاضا حجم فعالیت های تولیدی آمریکا در ماه می رشد داشته است. آمارهای مثبت اقتصادی همچنین موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری در سایر بازارهای مالی شد و تقاضا برای خرید دارایی های امنی نظیر طلا را کاهش داد.

منبع: تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *