ارسال شده در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ , ۱۸:۱۲ توسط فاطمه اشتری

انتشار خبر جدید از مذاکرات برجام باعث شد تا بار دیگر قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز قبل ۰.۸۵ درصد کم شود و به مرز ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومانی برسد. نرخ دلار بازار متشکل نیز در مقایسه با دیروز ۰.۰۸ درصد بیشتر شد و به مرز ۲۷ هزار و ۷۸۱ تومانی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، انتشار یک خبر خوب از مذاکرات برجام کافی بود تا بازار ارز امروز ریزشی شود. اخیرا جواد کریمی‌قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اعلام کرده که به احتمال زیاد دور جدید مذاکرات هسته‌ای بعد از تاسوعا و عاشورا آغاز خواهد شد. با این حال نرخ دلار از محدوده‌های قیمتی کنونی خود چندان فاصله نگرفته و کاهشی نشده است. علت این موضوع هم به احتیاط معامله گران بازمی‎‌گزدد. در واقع گروهی از معامله گران معتقدند سیگنال‌های ضد و نقیض برجام به نوعی تداعی کننده عدم توافق ایران و آمریکا است. به همین دلیل نمی‌توان نسبت به آینده مذاکرات امیدوار بود و احتمالا نرخ دلار جهش زیادی خواهد داشت.

پیش بینی روند بازار ارز

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که نرخ دلار از مرز ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومانی پایین‌تر برود، احتمالا فروشندگان بیشتری به بازار ورود پیدا خواهند کرد. برخی فعالان بر این باورند که دلار در حال کف سازی جدید است و عده‌ای دیگر معتقدند نرخ این ارز کاهش پیدا خواهد کرد و باید خریدها در قیمت‌ها پایین‌تری صورت بگیرد.

اکنون قیمت پوند و یورو نیز کم شده است. در حال حاضر نرخ پوند نسبت به روز گذشته ۱.۲ درصد کاهش پیدا کرد و ۳۸ هزار و ۵۴۰ تومان شد. قیمت یورو نیز در مقایسه با دیروز ۱.۶ درصد کم شد و به مرز ۳۱ هزار و ۹۸۰ تومان رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *