وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در دیدار با معاون وزیر گردشگری ایران، ادامه همکاری و هماهنگی در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور را بررسی کردند.

مناسبات ایران و سوریه در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاریبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا», محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در دیدار با «علی اصغر شالبافیان» معاون وزیر گردشگری ایران در غرفه سوریه در نمایشگاه «اکسپو دبی ۲۰۲۰» اهمیت ادامه همکاری و هماهنگی در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور را بررسی کردند.
شالبافیان در این دیدار که در حاشیه فعالیت‌های این نمایشگاه برگزار شد، بر مشارکت فعال و کارآمد ایران در روند بازسازی سوریه، مرمت مناطق باستانی و گردشگری این کشور که بر اثر حملات تروریست‌ها آسیب دیده اند و همچنین انجام سرمایه گذاری گردشگری از طریق ساخت و تجهیز تاسیسات جدید برای هتل‌های آن تاکید کرد.
دو طرف همچنین درمورد سفر‌های دوجانبه برای تقویت سطح همکاری‌های تجاری‏, اقتصادی و گردشگری بین دو کشور به توافق رسیدند.
در این دیدار «غسان عباس «و «محمد سید حسینی» سفیران سوریه و ایران در امارات و شماری از مسئولان دو کشور حضور داشتند.
چندی پیش نیز وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مقامات بلندپایه سوری راه‌های تقویت همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور را بررسی کردند.
گفتنی است در دیدار محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان با «طلال البرازی» وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه، درباره اهمیت توافقنامه‌های امضا شده بین طرفین و اجرایی کردن آن و ایجاد شرایط جدیدی برای تضمین حرکت رو به جلو در زمینه برپایی پروژه‌های مشترک در سوریه که به مهیا شدن فرصت‌های شغلی و منابع بیشتر و بهبود وضعیت اقتصادی و تولیدی کمک می‌کند، بحث و گفتگو شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *