دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت:یکی از ظرفیت های بزرگ اقتصادی کشور با توجه به لجستیک بسیار بالای آن، منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در حاشیه بازدید از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی تصریح کرد: منطقه آزاد شهر فرودگاهی یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی کشور محسوب می‌شود و با توجه به لجستیک بسیار بالایی که وجود دارد در کنار فرودگاه بین المللی امام و همینطور آزادراه‌های متعددی که در اطراف این منطقه قرار دارد و از جمله آزاد راه تهران- ساوه، تهران- قم و آزادراه غدیر و دسترسی به راه آهن در محور‌های مواصلاتی ظرفیت مناسبی برایب توسعه منطقه ایجاد شده است.

آقای سعید محمد افزود: طرح جامع موجود شهر فرودگاهی کار بسیار خوب و بزرگی است که اجرای آن، توسعه آتی منطقه آزاد شهر فرودگاهی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: خیلی از علاقه‌مندان سرمایه گذاری در مناطق آزاد به دبیرخانه مراجعه می‌کنند و با هماهنگی‌هایی که باید صورت بگیرد برای توسعه زیر ساخت‌های شهر فرودگاهی معرفی می‌شوند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: حضور افراد سرمایه گذار موجب تسریع در انجام طرح‌های توسعه‌ای شهر فرودگاهی می‌شود و در آینده نزدیک با استقرار واحد‌های تجاری و واحد‌های خدماتی این منطقه از گردش مالی بسیار خوبی برخودار می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: در مرحله نخست از سرمایه گذاری و درآمد‌های که به ثبت خواهد رسید منابع جدیدی را برای اجرای پروژه‌های بعدی منطقه آزاد ایجاد می‌کند که این موجب افزایش انگیزه برای سرمایه گذاران برای مشارکت بیشتر در طرح‌های آتی می‌شود.

گفتنی است؛ آقای سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در حاشیه بازدید از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، با محمدمهدی کربلائی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی نیز دیدار و گفتگو کرد.

آقای کربلایی در این دیدار با تشریح طرح جامع و معرفی ظرفیت‌های قانونی شهر فرودگاهی امام خمینی و اقدامات انجام شده و اهدافی که در زمینه ترانزیت، لجستیک و مناطق آزاد صورت گرفته و بیان چالش‌های پیش روی طرح‌های توسعه‌ای منطقه آزاد شهر فرودگاهی، مساعدت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد را در حل مشکلات این منطقه راهگشا دانست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *