مواد غذایی> اقتصاد غذا – معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در نامه ای به بانک مرکزی نحوه دریافت مابه‌التفاوت ارزی واردات شکر خام و موجودی بنادر کشور را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، متن کامل نامه عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت به اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی به شرح زیر است:

اداره محترم سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی ج.ا.ا
موضوع: نحوه دریافت مابه‌التفاوت ارزی واردات شکر خام
سلام علیکم
احتراماً، بازگشت به نام مورخ ۹۸.۱۲.۲۵، به آگاهی می‌رساند تمامی محموله‌های شکر که در سال ۱۳۹۸ با ارز ۴۲۰۰۰ ریالی تامین ارز گردیده و از تاریخ ۹۸.۱۱.۱ به بعد ترخیص شده یا خواهند شد، منوط به تحویل کالا به شرکت بازرگانی دولتی ایران (ذخایر و بخش خصوصی با تائید کتبی شرکت مذکور) مشمول پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰۰ ریال تا نیما نمی‌باشند. چنانچه تاریخ ترخیص از تاریخ اعلامی دفتر مقررات صادرات و واردات (۹۸.۱۱.۱) تاکنون انجام شده باشد، حین تسویه حساب دو حالت متصور خواهد بود.
۱- چنانچه مابه‌التفاوت توسط بانک مرکزی به میزان فاصله ارز ۴۲۰۰۰ ریالی تا نرخ نیمایی روز اخذ شده باشد، واردکننده با رعایت سقف قیمت تمام‌شده واردات براساس ضوابط قیمت‌گذاری کالاای وارداتی هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها و متناسب با کشش بازار، مجاز است راساً اقدام به فروش کالای خود نماید.
۲- چنانچه مابه‌التفاوت دریافت نشده باشد، واردکننده موظف است تائیدیه شرکت بازرگانی دولتی ایران مبنی بر تحویل کالا به دولت یا فروش محموله به نرخ مصوب، در قالب حواله و در شبکه مجاز تحت نظارت (با تائید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) را به بانک مرکزی ارائه نماید که در این صورت از پرداخت مابه‌التفاوت معاف است. اما در صورت عدم امکان ارائه تائیدیه، لازم است مابه‌التفاوت معادل فاصله ارز ۴۲۰۰۰ ریالی تا نرخ نیمایی روز از واردکننده دریافت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *