به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اداره کل گمرک چین روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور در دوره ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی ۱۷۸.۷۷ میلیون تن نفت خام وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس ارقام منتشر شده در وب سایت گمرک چین، ارزش واردات نفت این کشور در چهار ماهه اول سال ۲۰۲۳ به ۱۰۴.۶۹ میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۶ درصد کاهش یافته است.

شرکت های چینی در ماه آوریل ۴۲.۴ میلیون تن نفت از خارج از این کشور وارد کردند که ۱۹ درصد کاهش نسبت به ماه مارس نشان می‌دهد. هزینه این واردات به حدود ۲۴.۵ میلیارد دلار رسید که ۱۹.۵ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

بنا بر این گزارش، چین در ماه های ژانویه تا آوریل ۳۵.۶۸۷ میلیون تن گاز طبیعی از خارج وارد کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰.۳ درصد کمتر است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت این گمرک، هزینه گاز وارداتی چین در چهار ماهه نخست امسال ۲۱.۵۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۲ درصد کاهش داشته است.

چین تنها در ماه گذشته میلادی حدود ۹ میلیون تن گاز به ارزش ۴.۷۷ میلیارد دلار وارد کرده است.

چین در سال ۲۰۲۲، ۱۰۹.۲۴ میلیون تن گاز وارد کرد که ۹.۹ درصد کمتر از سال قبل محسوب می‌شود. از نظر ارزش، واردات گاز چین با ۲۵.۷ درصد افزایش به ۷۰.۰۱ میلیارد دلار رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *