وزیر خزانه‌داری آمریکا بابیان اینکه رفتارهای اقتصادی پکن نگرانی‌های واشنگتن را افزایش می‌دهد، گفت که در عین حال کشورش خواهان گوش دادن به نگرانی‌های پکن است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنت ال. یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده از تثبیت روابط بین واشنگتن و پکن حمایت کرد و گفت که اگرچه نگرانی‌های زیادی در مورد این روابط وجود دارد، اما آمریکا به دنبال رفع آن است تا این روابط در مسیر درست قرار گیرد.

یلن در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت: برای ما مهم است که درباره اقدامات خاصی که انجام می‌دهیم و پیامدهای آن توضیح دهیم، زیرا این، تلاشی برای فلج کردن کامل اقتصاد چین یا متوقف کردن توسعه آن نیست.

وی افزود: ما نگرانی‌هایی مربوط به امنیت ملی داریم و اگر سیاست‌های ما پیامدهای گسترده‌ای برای چین داشته باشد، برای ما مهم است که بتوانیم نگرانی‌های آنها را بشنویم و شاید به آنها رسیدگی کنیم؛ اما روش‌های اقتصادی پکن نیز برای ایالات متحده نگران کننده است.

پیشتر رویترز به نقل از یلن اعلام کرده بود که وی قصد دارد در حاشیه اجلاس دوشنبه هفته جاری سران گروه بیست در بالی اندونزی با یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین دیدار و درباره وضعیت اقتصادی جهان گفت‌وگو کند.

دولت آمریکا برای کاهش تورم بی سابقه در این کشور که ناشی از عملیات نظامی روسیه در اوکراین است برخی تعرفه‌های مالیاتی بر کالاهای چینی را قطع کرده یا کاهش داده، اما در عین حال گفته که باید به آنچه کارهای اقتصادی سوءاستفاده‌گرانه چین از این فرصت خوانده شده است، رسیدگی شود.

مقامات آمریکایی و تحلیلگران بارها پکن را به عنوان تهدید سریع برای ایالات متحده در همه زمینه‌ها و یک رقیب استراتژیک توصیف کرده‌اند. ایالات متحده در برابر افول اجتناب ناپذیر اقتصاد خود و ظهور اجتناب‌ناپذیر چین وپیامدهای آن بر توازن قدرت اقتصادی جهانی کاری نتوانسته است انجام بدهد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفته است که یک برنامه ۱۰۰ ساله برای قرار دادن چین در راس قدرت در جهان دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *