بورس تهران در هفته گذشته پس از یک هفته بی رمقی و رنج بودن در دو روز انتهایی با افت های ۶ و ۷ هزار واحدی همراه شد و سطح حمایتی میانگین ۲۰۰ روزه خود را از دست داد ، تا نشان دهد بازار فعلا علاقه‌ای به بزرگان بازار ندارد و به دنبال نوسان گیری از سهم‌های کوچک بازار است.

در هفته اخیر شاخص نتوانست برخلاف شاخص هم‌وزن به میانگین قیمتی ۲۰۰ روزه خود واکنش مثبت نشان دهد و این سطح حمایتی را از دست داد.

در کنار این عوامل در هفته پیش برای شاخص کل یک الگوی کلاسیک مطرح کردیم که به عنوان الگوی مثلث نزولی در بین تکنیکالیست‌ها شناخته می‌شود و باعث افت قیمت در حالا ایده‌آل است.

حالا شاخص این الگو را تکمیل کرده است تا به اهداف پائین‌تر فکر کند. در کنار همین عوامل الگوی هارمونیکی در شاخص دیده می‌شد که یکی از اهداف این الگو محدوده یک میلیون ۴۲۰ هزار واحدی بود و هدف دیگر این الگو شاخص یک میلیون ۴۰۰ و یک میلیون ۳۵۰ هزار واحدی است.
حتما بخوانید

که البته باید دید بازار تا این قیمت ها و اعداد افت خواهد کرد و یا با قانون پشیمانی معامله‌گران مواجه می‌شود و هرچه سریع تر به مسیر صعودی باز می‌گردد.

چیزی به پایان شهریور ماه نمانده تا گزارش ماهانه فروش شرکت ها به همراه صورت های مالی منتشر شود.

داستان برجام بی سرانجام هم همچنان برای بازار مطرح است که با گذر زمان بحث بودجه بندی برای سال ۱۴۰۱ به میان می‌آید که خود پر از ابهام و سؤال است.

هفته گذشته نرخ میانگین قیمت مسکن در شهر تهران اعلام و شد دیدیم که قیمت مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز با جهش ۳۸ درصدی رشد کرده است.

اما بازار سرمایه کشور همچنان بدون بازدهی که به عنوان یک علامت سؤال بزرگ همچنان باقی خواهد ماند به کار خود ادامه می‌دهد.

اهالی بازار بر سر این بازار نیمه جان در حال ارائه حرف درمانی هستند و خیلی از افراد هم از بیرون گود فریاد می زنند که لنگش کن.

در هفته گذشته چیزی که مشخص شد این است که بازار به نزول خود ادامه می‌دهد مگر این که خبر خاصی به گوشش برسد و روند خود را تغییر دهد تا بازهم به اهالی بازار نشان دهد که تنها چیزی که ثابت می‌ماند، تغییرات است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *