ژاپن برای نخستین بار در بیش از شش ماه گذشته، یک محموله نفت از روسیه وارد می‌کند.

به گزارش ایسنا، آمار رصد کشتی که توسط بلومبرگ تهیه شده است، نشان می‌دهد کشتی افرامکس زالیو بایکال پس از این که روز چهارشنبه محموله نفت را از تاسیسات ساخالین ۲ در خاور دور روسیه بارگیری کرد، به سمت ژاپن عازم شد. ژاپن از ماه مه، از روسیه نفت وارد نکرده است.

هر چند ژاپن در تحریم روسیه بر سر حمله نظامی به اوکراین، به متحدان غربی خود پیوسته است اما برخلاف آن‌ها، از اقدامات علیه نفت و گاز طبیعی این کشور خودداری کرده است. دولت ژاپن اعلام کرده است پروژه ساخالین ۲ روسیه، منبع مهمی برای تامین گاز طبیعی مایع (ال ان جی) است و تولید و واردات نفت، برای فعالیت‌های باثبات، ضرورت دارد.

این محموله در حالی صادر شده که مسکو، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی به کشورهایی که مکانیزم سقف قیمت غربی را به اجرا گذاشته‌اند را ممنوع کرده است. ژاپن ماه گذشته اعلام کرد صادرات از ساخالین ۲، از سقف قیمت معاف خواهد بود.

با این حال، ژاپن واردات نفت از روسیه به خصوص از پروژه نفت و گاز ساخالین ۱ را از زمان آغاز جنگ اوکراین، کاهش داده و پالایشگاه‌های ژاپنی، منابع تامین خود را متنوع کرده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت تای‌یو اویل ژاپن، خریدار محموله نفت اخیر از روسیه است و قصد دارد این محموله را در دو پایانه کیکوما و نامیکاتا تخلیه کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *