تهران – ایرنا – قیمت نفت بعد از رشد سریع در هفته گذشته، در معاملات امروز باکاهش همراه شد. با این حال به نظر می‌رسد روند قیمت نفت همچنان صعودی باشد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار اقتصادی ایرنا، قیمت نفت هفته گذشته به دنبال تصمیم اوپک پلاس برای ادامه توافق کاهش تولید، بحران گاز در اروپا و همچنین انتشار اخباری مبنی بر عدم سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز با افزایش رو به رو شد زیرا بیش از پیش نگرانی ها را نسبت به عدم توازن عرضه و تقاضا بیشتر کرده است.

با این حال آنگونه که مدیرعامل توتا اعلام کرده، قیمت های نفت در بازارهای جهانی همچنان بالا خواهد ماند زیرا با ادامه رشد تقاضای جهانی و عدم سرمایه گذاری جدید در تولید نفت، تقاضا از عرضه پیشی می گیرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت خود پیش‌بینی برای تقاضای جهانی نفت خام را نسبت به برآورد پیشین ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت خود پیش‌بینی برای تقاضای جهانی نفت خام را نسبت به برآورد پیشین ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش داد. بر این اساس، مصرف جهانی نفت در سال جاری میلادی به ۱۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، این رقم در گزارش پیشین ۱۰۰ میلیون و ۵۲۰ هزار بشکه در روز برآورد شده بود.

با این حال قیمت نفت که با رشد در روزهای گذشته همراه بود، حالا بخشی از این رشد را اصلاح کرده است.

قیمت نفت برنت در معاملات امروز به ۹۰ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در معاملات هفته گذشته سد قیمتی ۹۳ دلار در هر بشکه را شکسته بود.

نفت شاخص آمریکا نیز ۸۹ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه معامله شد. قیمت نفت شاخص آمریکا که هفته گذشته رکورد هفت ساله را شکست به بالای ۹۱ دلار در هر بشکه رسیده بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *