تهران- ایرنا- وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و نیکاراگوئه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» در دیدار با «دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه و «ایساک لنین برآوو جین» سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران، افزود: این اجلاس در کشور نیکاراگوئه برگزار خواهد شد.

وی ضمن اشاره به سابقه دیرینه روابط دو کشور ایران و نیکاراگوئه، ادامه داد: شاهد برقراری تعامل خوب بین این دو کشور از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون هستیم و در همه دوره‌ها رؤسای جمهور مراوده‌ها و مناسبات خوبی را رقم زده‌اند.

وزیر نیرو از اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط با کشورهای واقع در آمریکای لاتین خبر داد.

محرابیان گفت: براین‌اساس شاهد رشد و توسعه همکاری‌ها بین این کشورها هستیم؛ در این باره می‌توان به همکاری در زمینه‌هایی چون انرژی و مبادلات کالا و خدمات اشاره کرد.

وی، نقش بخش خصوصی را در توسعه روابط دوجانبه بین ایران و نیکاراگوئه مهم و مؤثر برشمرد و خاطرنشان ساخت: نقش دولت‌ها این است که حضور بخش خصوصی را برای تقویت همکاری‌های دوجانبه تضمین کنند؛ در این باره می‌توان پروژه‌های مشترکی را در حوزه انرژی از قبیل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و برق‌آبی و همچنین شبکه آب و برق برنامه‌ریزی کرد.

وزیر نیرو با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های کشور نیکاراگوئه گفت: این کشور در حوزه اقتصادی از ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه و گسترش همکاری‌ها برخوردار است.

«دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در ادامه، گفت: زمینه تعامل مشترک بین دو کشور ایران و نیکاراگوئه در بسیاری از حوزه‌ها، برقرار است.

وی افزود: می‌توان به ظرفیت همکاری در حوزه‌های آب، کشاورزی، صنعت و دانشگاه اشاره کرد، در این باره زیرساخت‌های لازم وجود دارد.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اشاره به امضای توافق‌نامه جامع بین دو کشور ایران و نیکاراگوئه در روز گذشته، ادامه داد: ایران و نیکاراگوئه از گذشته اشتراکات تاریخی دارند به‌طوری‌که هر دو کشور در سال ۱۹۷۹ میلادی در انقلاب پیروز شدند و در ادامه آن طی سال‌های اخیر اقدم‌های مفید و مؤثری بین طرفین بخصوص در حوزه تبادلات تجاری رقم خورد؛ همه این اقدام‌ها در راستای توسعه و گسترش روابط ایران و نیکاراگوئه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *