ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، سی‌امین یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

سایت شماره یک:

یارانه نقدی طرحی بود که از زمان ریاست جمهوری خاتمی مطرح شده بود اما در زمان احمدی نژاد یارانه نقدی به مردم پرداخت شد.یارانه نقدی ماهانه برای هر نفر ۴۵ هزار تومان است .در دولت جدید بحث افزایش یارانه نقدی برای هر نفر بارها مطرح شده است و جدیدا اخبار ضد و نقیضی از مبلغ قطعی یارانه نقدی به گوش می رسد اما هنوز همان ۴۵ هزار تومان به حساب افراد پرداخت می شود.

در ادامه واریز یارانه‌های نقدی ادوار گذشته، سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای نیمه شب شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ سی‌امین یارانه معیشتی را به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد.

برابر اعلان این سازمان، سرپرستان خانوارهای یارانه بگیر منتظر باشند تا «سی امین» مرحله یارانه معیشتی را دریافت کنند.

در این مرحله از واریز نیز به خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

قابل ذکر است «هفدهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده‌اند، کسر خواهد شد.

در رابطه با پرداخت یارانه‌های نقدیپایگاه رفاه ایرانیان اطلاعات درآمدی و معیشتی از جمعیت ۷۷.۴ میلیون نفر یارانه‌بگیر در کشور را ارائه کرد.

بر اساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان، بیش از نیمی از یارانه‌بگیران فعلی در «طبقه متوسط» قرار گرفته‌اند؛ ۳۸ درصد از یارانه‌بگیران واقعا نیاز به یارانه نقدی برای گذران امور زندگی دارند و هفت درصد نیز در طبقه «برخوردار» هستند.

مشخص نیست که آیا این اطلاعات مبنای حذف یارانه‌بگیران طی سال جاری خواهد بود یا نه.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *