معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت که در ستاد تسهیل و رفع موانع استان همدان که با حضور استاندار در ملایر برگزار شد، از ۶ طرح اقتصادی و تولیدی این شهرستان مانع‌زدایی شد.

به گزارش ایرنا؛ «ظاهر پورمجاهد» روز جمعه در ستاد تسهیل استان و رفع موانع تولید شهرستان ملایر اظهار داشت: تامین زیرساخت‌ها و برق به ویژه در شهرک صنعتی جوکار برای طرح‌های موجود و در حال اجرا، از جمله موارد قابل پیگیری در شهرستان ملایر است.

وی افزود: برای توسعه آتی این شهرک نیاز به تقویت و احداث پست برق داریم که قرار شد در برنامه‌ تدوین شده وزارت نیرو و در جلسه جداگانه‌ای این موضوع بررسی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: در حوزه فرآوری معدن شهرستان ملایر نیز براساس بازدید انجام شده، مقرر شد برای صدور پروانه بهره‌برداری برای این واحد در هفته آینده کمیته‌ اقدام استان با مسئولان مربوطه تشکیل جلسه

پورمجاهد گفت: پروانه بهره‌برداری این شرکت در حوزه طرح ارزیابی زیست محیطی است که باید سلسله مراتب آن طی شود و بعد از اخذ تاییدیه استان، به سازمان محیط زیست کشور می‌رود که با نمایندگان ملایر و کمک استاندار همدان جلسه‌ای در تهران برگزار و موضوعات حل و فصل شد.

به گفته وی، یک طرح معدنی دیگر درخواست زمین برای توسعه و دپوی نخاله معدن داشت که قرار شد حداقل زمین مورد نیاز را منابع طبیعی ظرف مدت یکماه تعیین تکلیف کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: دیگر طرح‌های تولیدی این شهرستان با بانک مشکل تمدید سرمایه در گردش داشتنو که مصوب شد مبلغ مورد نیاز تامین شود.

پورمجاهد اظهار داشت: یکی از طرح‌های بزرگ توسعه استان و شهرستان ملایر نیز با یکی از بانک‌ها مشکل تامین سرمایه ثابت داشت که مصوب شد به دلیل سرمایه‌گذاری که مجریان در طرح انجام دادند، بانک در اولین فرصت تسهیلات در دست اقدام را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: شرکت فروسیلیس غرب پارس هم درخواست معدن داشت که قرار شد با نگاه مثبت مدیرکل منابع طبیعی استان همدان، حداقل چهار هکتار مساحت معدن در اختیار آنها قرار داده شود.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر نیز به کسب ۲ برند جهانی انگور و مبلمان منبت در این شهرستان اشاره کرد و گفت : این شهرستان بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور تولید می کند و بیش از ۶۰ درصد تولید مبلمان کشور را در اختیار دارد.

“حسین فارسی” ادامه داد: این شهرستان دارای پنج شهرک صنعتی دولتی و ۲ شهرک صنعتی خصوصی است و جایگاه ممتازی در پروژه‌های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری دارد.

به گفته وی، تعداد ۲۵ هزار نفر در بخش کشاورزی، تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش صنعت معدن و تجارت و تعداد ۱۵ هزار نفر در بخش مبل و منبت و صنایع دستی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

فارسی ادامه داد: شهرستان ملایر در راستای توسعه اقتصادی و پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب، پروژه‌های مهمی را با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال و بیش از سه هزار و ۵۰۰ شغل در دست اقدام دارد.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر منطقه ویژه اقتصادی سامن، طرح توسعه فروسیلیس، احداث دامداری ۶ هزار راسی، احداث گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد، توسعه ۲۰ هکتاری شهرک صنعتی حاجی آباد، احداث شهرک ۲۰۰ هکتاری خیاطان ازندریان و احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی را از جمله پروژه های این شهرستان عنوان کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست برق را عمده نیاز صنایع فراوری فروسیلیس عنوان کرد و گفت: احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر قطعی است و قرار شد جز پروژه‌های ویژه وزارت نیرو قرار بگیرد.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه خواستار حمایت و کمک استانداری برای پیگیری آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و تسریع روند احداث آن شد.

وی با اشاره به ظرفیت ویژه این شهرستان در زمینه دامپروری، خواستار تسریع در عملیات اجرایی پروژه گاوداری ۶ هزار رأسی شستا شد و افزود: توسعه شرکت پگاه با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشور ظرفیتی بسیار مستعد برای شهرستان است که برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه باید انجام تمامی کارها با محور اقتصاد باشد، بر ضرورت حمایت از معادن سرمک تاکید کرد و گفت: صدور مجوز طرح توسعه معادن سرمک، بیش از ۶۰۰ شغل ایجاد می‌کند و تامین مواد اولیه برای قطعه سازی و ساخت باتری را به دنبال دارد.

هادی بیگی‌نژاد با تاکید بر ضرورت شکل گیری زنجیره صنایع شیمیایی گیاه محور، گفت: باید زیرساخت‌های حوزه پتروشیمی با توجه به بافت شهرستان شکل بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *