اردبیل – رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بیشترین مقصد صادراتی کالاهای تولید شده در استان اردبیل، جمهوری آذربایجان و گرجستان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین صادقی پیش از ظهر سه شنبه در کمیسیون نظارت بر کالاهای اساسی استان اردبیل عنوان کرد: عمده‌ترین مقصد صادرات کالاهای تولیدی استان اردبیل به دو کشور جمهوری آذربایجان و گرجستان هستند.

به گفته وی شیشه و آئینه، مصنوعات پلاستیکی، صنایع آهن و فولاد، انواع نان شیرینی و بیسکوئیت، مصالح ساختمانی و ملامین جز کالاهایی هستند که بیشترین فراوانی صادرات به کشورهای هدف را دارند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: از ابتدای سال جاری حجم صادرات انجام یافته در این استان در حدود ۷/۸۶ میلیون دلار برآورد شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از افزایش ۵۱ درصدی خبر می‌دهد.

صادقی به وزن حدود ۶ هزار تنی کالاهای صادراتی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: از لحاظ وزن کالاهای صادر شده از استان اردبیل به دیگر کشورها با کاهش حدود ۱۱ درصدی همراه هستیم.

وی حجم واردات انجام یافته به اردبیل را نزدیک به ۴۲ هزار تن برآورد کرد و افزود: این کالاها بیشتر از دو کشور ترکیه و تاجیکستان به استان اردبیل وارد شدند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیشترین کالاهای وارداتی به استان را نیز پنبه، انواع ماشین آلات، کاغذ و مقوا اعلام کرد و یادآور شد: میزان واردات انجام یافته در حدود ۵۰ میلیون دلار اعلام شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *