عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مکا‌تبه‌ای با وزیر اقتصاد از اهمال و عدم رسیدگی مسئولان ارشد گمرک در برخورد با تخلفات صورت گرفته به ویژه در یکی از گمرکات اجرایی اعتراض کرد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در مکاتبه‌ای با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد تاکید کرد، همانگونه که مطلعید گمرک گلوگاه اصلی  واردات و صادرات کالا به تبع بستر مستعد تخلفات و فساد مالی است، یکی از این مراکز فسادخیز  گمرک فرودگاه است؛

دیده بان شفافیت در دو سال گذشته طی مکاتبات متعدد با گزارشهایی از مصادیق تخلف و فساد مالی صورت گرفته در گمرک مذکور جنابعالی را مطلع کرده است. لیکن با وجود ارجاع این گزارشها به  گمرک جمهوری اسلامی از سوی شما  تخلفات صورت گرفته با اهمال و بی توجهی مسئولان گمرک مواجه شده است و آنها به جای برخورد با متخلفان سعی در فرافکنی و لوث کردن و به حاشیه بردن تخلفات میکردند.

در ادامه دامنه فساد گمرک به جایی رسید که در هفته‌های اخیر دستگاه‌  قضایی وارد عمل شده و تنی چند از مسئولان گمرک مذکور دستگیر شدند.
این روند فساد زا  برخورد قاطع جنابعالی را می‌طلبد که هم بازدارنده و هم پیش گیرانه باشد.

دیده بان شفافیت پیشنهاد می‌کند قبل از اینکه  که دستگاه امنیتی و اطلاعاتی و قضایی به سایر موارد فساد ورود پیدا کنند به منظور جلوگیری از تداوم روابط فسادزا در گمرک،  کارگروهی متشکل از   متخصصین مطلع در امور گمرکی خارج از مجموعه گمرک تشکیل شود تا ضمن شناسایی گلوگاههای فساد در گمرک…؛کلیه تخلفات مالی و فساد اقتصادی در این دستگاه شناسایی و مورد رسیدگی و برخورد قانونی قرار گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *