رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات هوشمند به عنوان دومین گام مهم پس از طرح جامع مالیاتی در دست اجرا در سازمان امور مالیاتی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما؛ امید علی پارسا، در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و سابق مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای با اشاره به مجموعه اقدامات در حال انجام در این سازمان اظهار داشت: مالیات هوشمند به عنوان دومین گام پس از طرح جامع مالیاتی از جمله مهمترین طرح‌های در سازمان امور مالیاتی کشور، در حال اجرا است.

پارسا تصریح کرد: با تمرکز تمامی ریزداده‌ها در سازمان امور مالیاتی، بساط بسیاری از تخلفات احتمالی برچیده خواهد شد.

وی جلوگیری از فرار مالیاتی، حمایت از تولیدکنندگان واقعی و اصلاح روش‌ها و تشکیلات اداری را از دیگر اولویت‌های راهبردی سازمان امور مالیاتی کشور دانست که در دست اقدام است.

علی عسکری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد نیز در این جلسه با بیان اینکه ارجاع پرونده‌ها به مرکز عالی دادخواهی و شورای عالی مالیاتی باید به حداقل برسد، اظهار داشت: حسابرسان کل مالیاتی در استان‌ها همه تلاش خود را بکار گیرند تا کمتر پرونده‌ای نیازمند ارجاع به هیات ماده ۲۵۱ مکرر باشد.

وی تاکید کرد: باید پرونده‌های ارجاع شده به مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کالبدشکافی و بررسی شود و نتایج آن در سازمان امور مالیاتی مورد عمل قرار گیرد.

عسکری در خصوص حساسیت و اهمیت رای مرکز عالی دادخواهی مالیاتی خاطرنشان کرد: آرای صادر شده از سوی هیات غیر قابل بازنگری است و در هیچ مرجعی بجز دیوان عدالت اداری قابل تجدید نظر نیست، بنابراین مسئولیت صدور این آراء هم بسیار سنگین است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *