آژانس رتبه‌بندی ملی روسیه اعلام کرد بیماری ویروسی کرونا تاثیر بسیار شدیدتری از بیماری سارس که در سال ۲۰۰۳ اتفاق افتاد برای اقتصاد جهان خواهد داشت.
بیماری ویروسی کرونا اقتصاد چین را نیم درصد کاهش می دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، شیوع بیماری ویروسی کرونا می‌تواند اقتصاد جهان را حتی بدتر از بیماری ویروسی سارس تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس اعلام آژانس رتبه‌بندی ملی روسیه (NCR) بیماری ویروسی کرونا می‌تواند به شدت به اقتصاد جهان آسیب بزند و تاثیر این بیماری در اقتصاد دنیا حتی بیشتر از بیماری سارس که در سال ۲۰۰۳ اتفاق افتاد، می‌تواند باشد

بر اساس اعلام NCR “حتی افت اندک در اقتصاد چین می‌تواند نوسان در بازار نفت و تجارت جهانی را افزایش دهد”.

این آژانس توضیح داده که در حال حاضر تعداد سفرهای تجارتی و سیاحتی به چین کاهش یافته و نخستین مرحله ممنوعیت سفرها تاثیر بسیار جدی در صنعت تجارت و سیاحت این کشور خواهد داشت.

پیش از این وزیر بهداشت چین هم اعلام کرده بود که بیماری ویروسی کرونا بسیار خطرناک است و ما نمی‌توانیم آن را از نگاه جهانیان و مردم این کشور مخفی نگه داریم.

این گزارش نوشته است محدودیت‌های لجستیکی و پشتیبانی احتمالا سایر صنایع و اقتصاد چین را در آینده‌ای نزدیک متاثر خواهد کرد. چرا که در سطح تجارت و گردش مالی این کشور با بزرگترین شرکای تجاری خود تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس اعلام آژانس رتبه‌بندی ملی روسیه بیماری کرونا می‌تواند تولید ناخالص داخلی کشور چین را در سال جاری تا نیم درصد کاهش داده و به رقم ۵.۶ درصد برسد.

در حال حاضر بیماری ویروس کرونا در بازار کالاهای اساسی جهان از جمله بازار نفت روسیه تاثیر گذاشته است به طوری که قیمت نفت برنت با ۹.۷ دلار معادل ۱۴ درصد در هر بشکه در سال جاری کاهش یافته است.

در ماه‌های می و فوریه ۲۰۰۳ یعنی زمان شیوع بیماری سارس قیمت نفت یک سوم کاهش داشت و بشکه‌ای ۲۳.۴ دلار معامله شد.

بر اساس اعلام کمیته سلامت چین، تاکنون این بیماری ۵ هزار و ۹۷۰ نفر را درگیر کرده و صد نفر را به کام مرگ کشانده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *