وزیر راه و شهرسازی ایران با طلال برازی و زهیر هزیم وزیران تجارت داخلی و حمل و نقل سوریه در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش عصام هلالی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دمشق، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشورمان که به دمشق سفر کرده است، برنامه کاری خود را با دیدار طلال برازی و زهیر هزیم وزیران تجارت داخلی و حمل و نقل سوریه آغاز کرد. به نظر می‌رسد، تهران و دمشق درصدد استفاده حداکثری از امنیتی که در مرحله پسابحران در سوریه بوجود آمده، برآمدند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان که ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برعهده دارد، گفت: آنچه را که در گذشته تفاهم کردیم، مرور خواهیم کرد، و تصمیماتی را که لازم هست، را می‌گیریم.
سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه نیز درباره چشم انداز روابط دو کشور در مرحله پسا بحران گفت، توافقنامه همکاری اقتصادی راهبردی دراز مدتی را در سال ۲۰۱۹ امضا کرده ایم و امروز درصددیم تا گامی جدی در مسیر اجرای مفاد این توافقنامه برداریم.
رایزنی وزیر راه شهرسازی کشورمان با وزیران حوزه اقتصاد سوریه فرصتی شد تا دوطرف، چارچوب نقشه راه همکاری‌های مشترک را برای مرحله آینده ترسیم کنند.
دو طرف در دیدار‌های روز نخست برنامه کاری بر ضرورت بکارگیری توانمندی‌های بخش خصوصی دو کشور، هماهنگ سازی در حوزه مالی و حمل و نقل برای ایجاد جهش واقعی در مسیر همکاری‌های اقتصادی تاکید کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *