وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری گفت که رئیس جمهور آمریکا بدون هیچ پیش‌شرطی می‌تواند با رئیس جمهور ایران در سازمان‌ملل دیدار کند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «اسیتون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می‌تواند با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران بدون هیچگونه پیش‌شرطی در سازمان ملل دیدار کند.

پامپئو در این کنفرانس خبری با بمباران سوالات خبرنگاران درباره برکناری «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا مواجه شد و در پاسخ به سوالی گفت که با رفتن بولتون رویکرد سیاست خارجی آمریکا تغییری نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد از جان بولتون خواسته از سمتش استعفا کند.

ترامپ در توئیتر نوشت: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

جان بولتون لحظاتی بعد از این توئیت روایت جدیدی از این استعفا مطرح کرد. او در توئیترش نوشت: «من دیشب پیشنهاد استعفا دادم و رئیس‌جمهور ترامپ گفت فردا درباره آن صحبت کنیم.»

«هوگان جیدلی» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که در حال حاضر «چارلی کوپرمن» سرپرست شورای امنیت ملی آمریکاست.

«استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” اعلام کرد.

در تحریم‌های جدید، واشنگتن تعدادی از مقامات سپاه، حزب‌الله لبنان و حماس را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

آمریکا همچنین تعدادی از اعضای گروه داعش و القاعده را نیز در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در این کنفرانس خبری گفت که با دیدگاه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران موافق هست.

همچنین بر اساس دستور اجرایی که ترامپ صادر کرده، به وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه داده می‌شود تا تحریم‌هایی را علیه رهبران سازمان‌های که واشنگتن مدعی است تروریستی هستند، اعمال کند.

ترامپ در این بیانیه که کاخ سفید آن را قرائت کرده، اعلام کرد:«من دستور اجرایی را صادر کردم تا بر اساس آن به نوین سازی و توسعه تحریم‌ها برای مبارزه با تروریسم بپردازیم. این دستور اجرایی توانایی ما برای استفاده از تحریم‌های قدرتمند برای هدف قرار دادن تروریست‌ها و حامیان آنها افزایش خواهد داد و آنها را منابع مالی و پشتیبانی در سرتاسر جهان محروم خواهد کرد.»

از سوی دیگر پامپئو در این کنفرانس خبری گفت که وزارت خارجه آمریکا ۱۲ فرد و نهاد مرتبط با داعش، حزب‌الله و دیگر گروه‌ها را تحت این دستور اجرایی در لیست تحریم‌های خود قرار می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *