تهران- ایرنا- بررسی آمار عملکرد شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی در هفته گذشته گویای رشد ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی ارزش بازار این شرکت‌هاست.

جداول آماری نشان می دهد شرکت ملی صنایع مس ایران در جمع شرکت‌های بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بورس جای گرفته است.

همچنین ارزش سهام ۸۵ شرکت معدن و صنایع معدنی در بورس تهران در هفته گذشته (۳۰ فروردین لغایت سوم اردیبهشت) با رشد ۱۵.۳ درصدی به محدوده ۷۶۰ هزار میلیارد تومانی رسیده که ۲۳.۱ درصد ارزش کل بورس محسوب می‌شود.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سود حداکثری ۱۵ درصدی بانکی، عامل جریان نقدینگی به سمت بازار سهام شده است و این درواقع یک گمانه زنی به حساب می‌آید.

همچنین بر اساس تحولات بازارهای جهانی، این ارزیابی که احتمال رشد نرخ دلار در میان مدت رقم بخورد وجود دارد که تحریک بیشتر بورس و سودآوری شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی را به دنبال داشته باشد.

آمارها نشان می‌دهد که ارزش بازار فولاد کاوه جنوب کیش در دوره مورد بررسی با رشد ۲۳ درصدی به ۱۴ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان رسیده و شرکت ملی سرب و روی نیز با افزایش ۲۳ درصدی رقم دو هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان را ثبت کرده است.

سیمان لار سبزوار هم در هفته گذشته با رشد ۲۲.۹ درصدی به دو هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان رسید. فولاد مبارکه با افزایش ۲۰ درصدی رقم ۱۴۲ هزار و ۹۹ میلیارد تومان، شرکت ملی صنایع مس ایران با رشد ۱۶.۱ درصدی رقم ۱۰۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان و گل گهر نیز با افزایش ۱۲.۶ درصدی رقم ۷۱ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان را ثبت کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *