تهران- ایرنا -رییس شرکت ملی گاز از خرید دو هزار میلیارد تومانی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت گاز خبر داد.

حسن منتظر تربتی روز شنبه در آیین آغاز به کار رویداد سه روزه ارائه نیازهای فناورانه اقلام پر مصرف صنعت گاز افزود: در خصوص تولید داخل و تمرکز بر ساخت داخل علاوه بر اینکه آنرا یک اقدام بر می‌شماریم، یک فرآیند است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال بحث جدی در خصوص استفاده از توانایی شرکت های دانش بنیان در صنعت گاز آغاز شده و اقدامات خوبی نیز در این خصوص در وزارت نفت صورت گرفته است.

منتظر تربتی گفت: در صنعت گاز خودکفاترین صنعت هستیم چرا که این صنعت بعد از انقلاب شکل گرفته و از آن زمان همواره در تحریم بوده ایم.

وی ادامه داد: در بخش تجهیزات مربوط به شبکه های توزیع بیشترین تولید را در داخل داریم و در بخش خطوط لوله و کمپرسور توانسته ایم از دستگاه های ساخت داخل استفاده کنیم.

رییس شرکت ملی گاز با بیان اینکه در زمینه پالایشگاهی کارهایی انجام شده اما هنوز کامل نیست افزود: در بخش پالایشگاهی هنوز در زمینه توزیع، انتقال و پالایش به تولید داخل نرسیده ایم، در صنعت پالایشگاهی حدودا ۶۰۰ میلیون دلار خرید خارجی انجام می دهیم که امروز توانسته ایم بخشی از آن را از محصولاتی که در این رویداد سه روزه معرفی شده و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است انجام دهیم.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم در یک فرآیند ۵ ساله تمام موضوعات مربوط به صنعت گاز را داخلی سازی و این صنعت را در زمینه پالایش و توزیع از خارج بی نیاز کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *