قیمت طلا با نگرانی در مورد جنگ تجاری آمریکا با چین و مکزیک و همچنین تقویت کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، طی هفته گذشته بیش از ۲.۵ درصد رشد کرد.
رشد ۲.۵ درصدی قیمت طلا در جهان طی هفته گذشته/ارزش جهانی دلار در کمترین میزان ۲ سال گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، با کاهش شدید در رشد فرصت‌های شغلی آمریکا که ارزش دلار را کاهش داد و انتظار برای کاهش بهره بانکی آمریکا را تقویت کرد، قیمت طلا در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی به بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۸ رسید و یک درصد رشد کرد.

طلا همچنین از نگرانی در مورد جنگ تجاری میان آمریکا و مکزیک و چین سود می‌برد. این فلز گران‌بها طی هفته گذشته بیش از ۲.۵ درصد افزایش قیمت ثبت کرد.

هر اونس طلا ۵.۵۳ دلار افزایش یافت و ۱۳۴۰.۸۶ دلار فروخته شد.

گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، نشان داد که رشد فرصت‌های شغلی در ماه می به شدت کاهش یافته و میزان دستمزدها کمتر از انتظار رشد داشته است.

جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو گفت: «ارقام فرصت‌های شغلی آمریکا ضعیف‌تر از انتظار بود و این امر بازار طلا را با رشد مواجه کرد.»

وی افزود: احتمال «روند کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو به میزان چشمگیری افزایش یافته است و این به نفع فلزهای گران‌بهاست.»

کاهش نرخ بهره همراه با تضعیف دلار سبب تقویت قیمت طلا می‌شود زیرا هزینه‌های نگهداری طلا کاهش می‌یابد. پس از انتشار گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا، ارزش دلار به کمترین میزان در ۲ سال و نیم اخیر رسیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *