شروع سبز بورس در هفته پایانی سال/ ارزش معاملات به بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و پنجم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۰۰۹ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۱۷۱ هزار و ۱۲۵ واحد رسید. این در حالی است که در هفته گذشته در مجموع شاهد رشد بیش از ۶ هزار و ۲۸۸ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و پنجم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۰۰۹ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۱۷۱ هزار و ۱۲۵ واحد رسید. این در حالی است که در هفته گذشته در مجموع شاهد رشد بیش از ۶ هزار و ۲۸۸ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۸۱ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۴۹ هزار و ۵۰۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۹۷ واحدی معادل ۰.۹۴ رصد، عدد ۳۱ هزار و ۸۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۷ واحدی معادل ۰.۹۴ درصد به رقم ۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۱۲۷ واحد افزایش معادل ۱.۱۲ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۲ هزار و ۳۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۰۳ واحد افزایش معادل ۱.۱۸ درصد به رقم ۱۲۸ هزار و ۷۲۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۸۹۳ واحد افزایش معادل ۱.۲۰ درصد همراه بود و عدد ۳۲۸ هزار و ۲۴۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۰۵ داشت و در سطح ۱۷۱ هزار و ۷۰۸ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۹۸ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۹۳ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۱۷۳ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۶۷ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۰۴ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۸۷ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۷۹ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۷۶ واحد، نماد وصندوق متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی با ۶۵ واحد و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۵۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۶۵ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۶ واحد، نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۱۲ واحد، نماد آپ متعلق به آسان پرداخت پرشین با ۸ واحد و نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۵ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *