شاید این سوال در ذهن بسیاری از افراد نقش بسته باشد که چرا اکثرا بلیط‌های داخلی در فصل تابستان از قیمت پایین‌تری به نسبت دیگر فواصل به فروش می‌رسند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تریپ، با مراجعه به سایت‌های داخلی و یا مراکز معتبر فروش بلیط‌های هواپیمایی می‌توان شاهد ارزان بودن قیمت آن‌ها بود که عوامل بسیار زیادی بر این امر دخیل می‌باشند که از بین آن‌ها می‌توان به تمایل اشخاص به سفرهای خارجی در تعطیلات تابستان اشاره کرد. مردم کشورمان علاقه زیادی به سفر و گردش دارند و سعی می‌کنند نهایت استفاده را از تعطیلات خود برده و به مسافرت‌های داخلی و خارجی کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت بپردازند. به دلیل تعطیلی مدارس و برخی از مشاغل در فصل تابستان فرصت مناسبی برای اشخاصی که به استراحت نیاز دارند بوده تا بتوانند به دوراز مشغله و کارهای روزمره مدتی را به خوش‌گذرانی و لذت بردن از دنیای اطراف اختصاص بدهند. برای مسافرت روش‌های گوناگونی وجود دارد که اشخاص مطابق خواسته و تمایل خود یکی از آن‌ها را برمی‌گزینند. از جمله این روش‌ها می‌توان به مسافرت هوایی، مسافرت زمینی، مسافرت دریایی و مسافرت‌های داخلی که با روش‌های نام‌برده انجام می‌پذیرد اشاره کرد. کمی با این شهرها و نرخ آن‌ها آشنا شویم:

جزیره بزرگ و زیبای قشم

قشم یکی دیگر از شهرهای زیبای کشورمان هست که افراد زیادی تمایل دارند تا مسافرت‌های کوتاه و چندروزه خود را به هم‌چین شهری اختصاص بدهند قشم سالانه پذیرای مهمانان خارجی زیادی از اقصا نقاط کشور هست اما در تابستان به دلیل گرمای سرسام‌آور و طاقت‌فرسای این مناطق تا حدودی از مسافران کاسته که همین امر خود عامل تأثیرگذار و مهمی بر کاهش رزرو بلیط قشم در این فصل بوده است. دمای هوای این جزیره در فصل تابستان به ۴۶ درجه سانتی‌گراد هم خواهد رسید. گرم‌ترین دمای هوای قشم در تیرماه تا شهریورماه هست که تعداد مسافران در این ماه‌ها بسیار کم هست.

شهر زیارتی مشهد و حرم امام هشتم

اشخاص زیادی سالانه در داخل و خارج از کشورمان به این شهر پربازدید و زیارتی سفر می‌کنند. اغلب مسافرانی که به این شهر زیبا و مقدس سفر می‌کنند برای زیارت حرم امام رضا (ع) بوده که همین امر موجب شده تا همچنان مسافران زیادی در فصل تابستان به این شهر روی بیاورند و با توجه به این امر که سریع‌ترین روش برای مسافرت امروزه از طریق هواپیماها صورت می‌پذیرد به بازار فروش بلیط‌های هواپیمایی با قیمت‌های مناسب رونق فراوانی بخشیده است. بیشتر مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند از پایتخت کشورمان بوده و بلیط هواپیما تهران مشهد فروش بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور دارد. از شهر مشهد برخلاف جزیره قشم، به دلیل پربازدید بودن و به‌خصوص تعطیل بودن مدارس در فصل تابستان نمی‌توان انتظار فروش بلیط هواپیما ارزان را داشت؛ اما با این‌ وجود از تعداد مسافران و زائران حرم امام رضا (ع) کاسته نمی‌شود و همیشه در جایگاه پربازدیدی‌ترین شهر ایران قرار دارد.

جزیره زیبا و دیدنی کیش

این جزیره همانند قشم طرفداران زیادی دارد اما همانند قشم دارای آب‌وهوای بسیار گرمی در فصل تابستان بوده که موجب کاهش مسافران شده و همان‌طور که در متن بالا بازگو کردیم این امر تأثیر مستقیمی بر نرخ بلیط‌های هواپیمایی داشته، البته ناگفته نماند که در فصل تابستان به دلیل طولانی بودن زمان تعطیلات و داشتن فرصت بیشتر برای تفریح افراد زیادی ترجیح می‌دهند تا با خودرو شخصی خود به مسافرت رفته که دلیل دیگری بر کاهش قیمت بلیط هواپیما داخلی به‌خصوص این مناطق هست. بازدید کم جزیره کیش در اواسط تابستان موجب ارزان‌تر شدن اجناس و مراکز گردشگری و تفریحی شده است.

اصفهان نصف جهان

اصفهان که به نصف جهان لقب گرفته، جدای از مسافران خارجی سالانه پذیرای تعداد بی‌شماری از توریست‌های خارجی بوده که از نظر گردشگری از رونق بسیار خوبی برخوردار هست بخصوص در فصل تابستان زیرا فرصت بیشتری را به اشخاص داده تا بتوانند بیشتر با فرهنگ و مناطق دیدنی آن آشنا شوند. اصفهان دارای مناطق دیدنی بسیار زیبایی است که از میان آن‌ها می‌توان به میدان نقش‌جهان، چهل‌ستون، کلیسای وانک و پل خاجو و… نیز اشاره کرد. قیمت بلیط هواپیما اصفهان متغیر است و تفاوت چندانی با فصل‌های دیگر ندارد.

برای خرید بلیط هواپیما بهتر است اطلاع داشته باشید که قطعاً یکی از دلایلی که موجب نوسان قیمت‌های بلیط هواپیما می‌شود تعطیلی مدارس است؛ اما نمی‌توان گرم بودن برخی نقاط کشور مانند کیش و قشم را نادیده گرفت. بهترین فصل برای رفتن به این مناطق گرمسیری تعطیلات نوروز هست و این نوع مناطق در تابستان گرمای طاقت‌فرسا و غیرقابل‌تحملی دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *