سبد نفتی اوپک در آخرین بروزرسانی خود اعلام کرد هر بشکه نفت این سازمان با ۱.۵۰ دلار کاهش ۶۳.۱۰ دلار معامله شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج‌شنبه ۲۷ تیر با ۱.۵۰ دلار کاهش ۶۳.۱۰ دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۱۷ جولای (۲۶ تیر) ۶۴.۶۰دلار در هر بشکه معامله شده بود.

قیمت پنج‌شنبه گذشته در بازارهای جهانی به علت نگرانی در مورد تقاضا کاهش یافته بود.

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به ۱۹ جولای یعنی ۲۸ تیرماه ۶۵.۱۶ دلار بوده است.

نفت اوپک سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۶۵.۴۴ دلار در هر بشکه فروخته شده بود. این نوع نفت تاکنون در سال جاری میلادی به طور متوسط ۶۵.۱۶ دلار در هر بشکه معامله شده است.

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۹ در ۲۵ آوریل برابر با ۷۴.۰۴ دلار در هر بشکه ثبت شده است؛ به این ترتیب هر بشکه نفت این سازمان در پنج‌شنبه گذشته ۱۰.۹۴ دلار ارزان‌تر از بالاترین رقم سال معامله شده است.

سبد نفتی اوپک سال ۲۰۱۹ را با ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که پایین‌ترین قیمت این نوع نفت از ابتدای سال جدید به شمار می‌رود.

روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، هر بشکه نفت برنت با ۵۶ سنت افزایش ۶۴.۹۱ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۶ سنت افزایش ۵۷.۹۸ دلار معامله شد.

نفت خام آمریکا طی هفته گذشته ۷ درصد و نفت خام برنت ۵.۵ درصد از ارزش خود را از دست دادند که بیشترین کاهش از اواخر ماه می به شمار می‌رود.

از عوامل افزایش قیمت روز جمعه، توقیف یک کشتی انگلیسی در خلیج فارس از سوی سپاه (جزئیات بیشتر)  و بروز نشانه‌هایی در مورد کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا با هدف تقویت اقتصاد این کشور، عنوان شده است.(جزئیات بیشتر)

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *