تهران – ایرنا – مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی از پرداخت ۱۳ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال غرامت سیل تا دوم دی ماه به خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات در استان‌های سیل‌زده خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «سید محمد موسوی» درباره اجرای مصوبات دولت برای کمک بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل در بخش کشاورزی، افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های خسارت‌دیده از سیل تا دوم دی ماه امسال، از تعداد ۲۴۴ هزار

و ۶۴۸ پرونده به مبلغ ۱۵ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال در کمیته‌های تخصصی شهرستان‌های استان‌های خسارت دیده از سیل پس از بازدید میدانی، بررسی و تایید شد و تعداد ۲۱۲ هزار و ۷۴۱ پرونده به مبلغ ۱۰ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال پس از بررسی، مورد تصویب کارگروه استانی قرار گرفته است.

وی یادآور شد که از این میزان، مبلغ هشت هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال برای ۱۷ هزار و ۷۷۶ پرونده به حساب خسارت‌دیدگان واریز شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به خسارت‌دیدگان سیل بخش کشاورزی نیز گفت: تاکنون تعداد ۱۴۶ هزار و ۲۳۱ پرونده به مبلغ ۱۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال بوسیله سازمان جهاد کشاورزی استان‌های خسارت‌دیده از سیل به بانک‌های عامل معرفی و تعداد ۵۴ هزار و ۵۶۶ پرونده به مبلغ پنج هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال به خسارت‌دیدگان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا،‌ پرداخت غرامت شماری از بیمه گذاران خسارت دیده از ۱۵ فروردین امسال با حضور قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در مناطق سیل زده، آغاز و مقرر شد، با تکمیل فرآیند فنی بررسی خسارات، غرامت همه بیمه گذاران کشور پرداخت شود و بر این اساس، صندوق بیمه کشاورزی نسبت به بیمه نامه های صادره متعهد خواهد ماند.
وزارت جهاد کشاورزی، از کشاورزان، دامداران، مرغداران، آبزی پروران، باغداران و مرتعداران دعوت کرد با مراجعه به نزدیک ترین شعب بانک کشاورزی یا دفاتر خدمات بیمه ای، نسبت به تهیه بیمه نامه برای فعالیت خود اقدام کنند تا هنگام بروز بلایای طبیعی امکان جبران خسارات و ادامه تولید وجود داشته باشد.
نظام بیمه کشاورزی، طیف گسترده از خطرهای رایج بخش کشاورزی از جمله سیل، خشکسالی، سرما و یخبندان و بیماری‌های دام و طیور را تحت پوشش حمایتی خود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *