رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: طرح ادغام پژوهشکده آبخیزداری در کمیسیون کشاورزی مطرح و بنا شد مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر ادغام پژوهشکده بطور کامل متوقف شود.

 

سیدجواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: طرح ادغام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری با حضور نمایندگان سازمان جنگل ها، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، سازمان امور استخدامی و اداری و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح و قرار شد مصوبه سازمان امور اداری و استخدامی کشور مبنی بر ادغام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در سازمان جنگلها بطور کامل متوقف شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تقویت آبخیزداری در کشور گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفاظت خاک، باید به موضوع آبخیزداری و ارتقای پژوهشکده آبخیزداری به پژوهشگاه اهمیت بیشتری داده شود.

 

ساداتی نژاد با اشاره به حمایت قاطعانه کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از  عدم ادغام پژوهشکده آبخیزداری  افزود: قرار است طی ۴۰ روز آینده نامه ای توسط وزارت جهاد کشاورزی (سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی) به سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال شود و در آن نامه بحث ادغام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور بطور کلی منتفی شود.

گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ذیل پروندۀ تخصصی «معجزۀ آبخیزداری»، طی پنج ماه گذشته با تکیه بر آراء کارشناسان و خبرگان این حوزه، دلایل فنی و اجتماعی متعددی در مورد اشتباه بودن مصوبۀ دولت در موضوع انحلال این پژوهشکده، و لزوم ارتقاء پژوهشکدۀ حفاظت خاک و آبخیزداری به «پژوهشگاه» را منعکس کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *