سخنگوی ستاد بودجه گفت: برآورد دولت از مجموع فروش نفت در سال آتی ۲.۳میلیون بشکه در روز خواهد بود که این رقم مربوط به سهم دولت، صندوق توسعه ملی و شرکت نفت خواهد بود، همچنین نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی در بودجه سال بعد با تغییراتی همراه شده است.

 

 

 

مژگان خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ با اعلام اینکه میزان فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰ بنا به پیش‌بینی دولت ۲.۳ میلیون بشکه در روز خواهد بود، گفت: این میزان فروش بر حسب نرخ محاسباتی ۱۱۵۰۰ تومان و فروش ۴۰دلاری هر بشکه نفت لحاظ شده است.

همچنین ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز مربوط به دولت، صندوق توسعه ملی و شرکت ملی نفت خواهد بود، بر این اساس سهم دولت از فروش نفت حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان لحاظ شده است، از سوی دیگر بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان نیز برای پیش‌فروش نفت در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

خانلو گفت: بر اساس جزء ۴ بند ب تبصره یک لایحه بودجه در صورت تغییر نرخ ترجیحی ارز (۴۲۰۰ تومان) به نرخ سامانه معاملات الکترونیک به دولت اجازه داده خواهد شد منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۳۶ جدول ۵ واریز نماید. منابع واریزی صرف تأمین معیشت و سلامت مردم خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *