مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت اجرای سامانه نظارت و ردیابی تردد شناور با برد بلند گفت: هوشمندسازی یا الکترونیکی کردن ناوبری به موازات پروژه هوشمندسازی بنادر، با فراهم سازی بستر یکپارچه تبادل اطلاعات اولویت است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد بیان کرد: پروژه هوشمندسازی بنادر و نظارت سیستماتیک بر تردد شناورها بر اساس شاخص‌های دولت الکترونیک به تصویب رسیده و لازم است با حمایت همه جانبه مدیران و کارشناسان و بر اساس افق زمانی مشخص ترسیم شده و به انجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر در اجرای سامانه‌های الکترونیکی یکی از ارگان های پیشرو در دستگاه اجرایی قلمداد می شود، گفت: بر اساس گزارش های اسمی، سازمان بنادر و دریانوردی توانسته است در زمینه شاخص های اختصاصی، دستاوردهای بسیار خوبی را کسب کند که امیدواریم در جشنواره شهید رجایی در سال جاری، امتیاز و رتبه مناسبی را کسب کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موفقیت های اخیر کشور در جلوگیری از تصویب یک قطعنامه ضد ایرانی در سازمان بین المللی دریانوردی( IMO)، اظهار داشت: این سازمان از نظر کیفیت و کمیت حضور در نشست‌ها و کمیته های سازمان جهانی دریانوردی‌، چه در ارائه اسناد و بیانیه و چه در اظهار نظر درباره سندهای ارائه شده توسط سایر اعضای این سازمان جهانی، ارتقای قابل توجه‌ای داشته است.

راستاد با تمجید از انسجام ایجاد شده در سازمان بنادر برای حضور پرنگ در مجامع بین المللی از جمله‌ سازمان جهانی دریانوردی‌، تصریح کرد: به واسطه شرایط خاص حاکم بر حوزه تجارت و اقتصاد کشور، حضور در سازمان جهانی دریانوردی‌ و نشست‌های بین المللی فرصت مغتنمی است تا توانمندی و قابلیت های خودمان را در عرصه‌های جهانی به نمایش بگذاریم و ثابت کنیم که ایران یک کشور تاثیرگذار دریایی است و قابل اغماض و حذف از عرصه فعالیت های دریایی تجاری نیست.

وی همچنین با اشاره به اجرای ‌قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور و حمایت از کالای ایرانی‌ تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز مشمول این قانون است و لازم است همه ارکان صف و ستاد سازمان به اجرای کامل آن اهتمام داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شرایط تروریسم اقتصادی تحمیلی و جنگ اقتصادی قرار داریم، تاکید کرد: در وضعیت جنگ اقتصادی، مدیریت بهینه منابع مالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است‌؛ بنابراین مدیران بنادر و ستاد باید در استفاده درست از منابع و بودجه ، مطابق با ضوابط اجرایی، دقت و اهتمام لازم را داشته باشند.

راستاد با اشاره به تصمیم اخیر ستاد کالای اساسی کشور مبنی بر ‌توزیع آمایشی کالاهای اساسی‌، گفت: به جز بندر امام خمینی ( ره ) که بندر هاب کالای اساسی محسوب می شود، سایر بنادر به ویژه بندر شهید رجایی و بندر چابهار، باید از همه ظرفیت شان جهت ارائه خدمات به افزایش قابل توجه این نوع کالاها استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *