گروه استان‌ها- مدیرکل امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: یکی از موضوعاتی که در منطقه آزاد مطرح بوده وجود زیرساخت‌ها است در حالیکه بخشی از مرز اینچه برون هم اکنون زیرساخت‌های منطقه آزاد را دارد.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عباس اغنامی عصر امروز در نشست مدیران اقتصادی استان گلستان با نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در منطقه آزاد مطرح بوده وجود زیرساخت‌ها است در حالیکه بخشی از مرز اینچه برون هم اکنون زیرساخت‌های منطقه آزاد را دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد این منطقه آزاد تجاری، وضعیت اقتصادی مردم منطقه را متحول می‌کند، افزود: شمال استان منطقه محرومی است که با ایجاد منطقه آزاد می‌توان آن را به مزیت رقابتی تبدیل کرد.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه اینچه برون تنها مسیر ریلی دسترسی به اوراسیا است، گفت: حدود ۹۰ درصد واردات نهاده‌های دامی از مرز جنوبی انجام می‌شود. با توجه به ظرفیت استان در تولید و مصرف خوراک دام و طیور، با ایجاد منطقه آزاد اینچه برون و واردات از این طریق، می‌تواند عامل کاهش هزینه و همچنین تأمین پدافند غیرعامل شود.

 

امیر یوسفی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این نشست اظهار داشت: وضعیت اقتصادی استان به گونه‌ای است که برای پیشرفت نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

وی با بیان اینکه همه قوا از جمله مجلس باید از توسعه استان محروم گلستان حمایت کند، گفت: منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند موجب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی شود.

یوسفی با بیان اینکه اینچه برون دروازه ورودی ایران به منطقه آسیای میانه است، افزود: مجاورت با کشورهای این منطقه از جمله ترکمنستان یک مزیت مهم است که با تکیه بر اشتراکات دو طرف می‌توان مراودات تجاری را افزایش داد.

وی بیان داشت: در شرایطی که به علت تحریم‌ها مراودات تجاری ما با محدودیت مواجه شده باید هرچه سریعتر از این ظرفیت استفاده کنیم و با استفاده از تعاملات با کشور‌های همسایه مراودات تجاری را افزایش دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *