نیمی از اعضای انجمن ملی اقتصاد آمریکا، انتظار دارند که تولید ناخالص داخلی این کشور به سطح قبل از شیوع ویروس کرونا بازنگردد و این وضعیت دست کم تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  ۷۰ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برخی کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی روز دوشنبه با تاکید به اینکه «آمریکا گرفتار رکود عمیق اقتصادی شده است»، هشدار دادند که این کشور با خطر جدی آشفتگی اقتصادی و تشدید رکود مواجه است که دست کم تا بیش از یک سال دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه سی ان ان، حدود نیمی از اعضای انجمن ملی اقتصاد آمریکا، انتظار دارند که تولید ناخالص داخلی این کشور به سطح قبل از شیوع ویروس کرونا بازنگردد و این وضعیت دست کم تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

اما برخی از کارشناسان احتمال داده اند که ممکن است بازار کار آمریکا تا فوریه سال ۲۰۲۲ به وضعیت قبل از شیوع کرونا بازگردد.

حدود ۸۰ درصد از متخصصان انتظار دارند آمریکا با رکود مضاعف مواجه شود وی معتقدند که رکود و کوچک شدن اقتصاد این کشور شروع به بهبودی می کند اما قبل از بهبودی کامل دوباره وضعیت بدتر و شدیدتر خواهد شد.

نتایج بررسی انجمن ملی اقتصاد آمریکا مبتنی بر۲۳۵ پاسخ اقتصاددانان به پرسش های مطالعات سیاست اقتصادی آن در ماه آگوست است.

واشنگتن یک بسته تشویقی بی سابقه ای را برای مقابله با رکود ناشی از شیوع ویروس همه گیر کرونا ارائه کرده اما اقتصاددانان در خصوص اقدامات دولت آمریکا به دو گروه تقسیم شده اند.

۴۰ درصد آنها بر این باورند که اقدامات دولت به اندازه کافی نیست و در مقابل ۳۷ درصد معتقدند که دولت اقدامات کافی را انجام داده است. باقی هم می گویند دولت این کشور کارهای زیادی انجام داده است.

کنگره آمریکا خود را قادر به موافقت با بسته تشویقی آینده دولت این کشور نمی داند اما بیش از نیمی از اقتصاددانان عضو این انجمن معتقدند که بیمه تکمیلی بیکاری و برنامه حمایت ازحقوق برای مشاغل کوچک باید تمدید شود.

گفته می شود که بسته تشویقی بعدی دولت آمریکا یک تریلیون دلار یا بیشتر خواهد بود. بسته قبلی که ماه مارس گذشته اعلام شد دو تریلیون دلار بود.

این آشفتگی اقتصادی در سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به وجود آمده است.

بیشتر کارشناسان اقتصادی ( ۶۲ درصد ) که انجمن ملی اقتصاد آمریکا از آنها در باره وضعیت اقتصادی این کشور سوال کرده است، معتقدند که حضور« جوبایدن» معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نامزد حزب دموکرات در کاخ سفید برای بهبود رشد اقتصادی آمریکا بهتر از پیروزی دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی در آمریکا است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *