قیمت طلا و سکه در پی رشد ارزش طلا در بازارهای جهانی ۱ تا ۱.۵ درصد رشد کرد و این در حالی است که به‌واسطه اقدام آمریکا علیه سپاه، قیمت‌ها فقط تا روز سه‌شنبه روند صعودی داشت و بعد از آن نزولی شد.

به گزارش ایسنا محمد کشتی آرای در رابطه با روند بازار طلا و سکه در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، گفت: قیمت انس جهانی در ابتدای هفته ارزش ۱۲۹۲ دلار را برای خود انتخاب کرد و تا پایان هفته به ارزش ۱۳۰۳ دلار رسید که به‌طور متوسط طی یک هفته رشد ۱۱ دلاری برای آن به ثبت رسیده است.

این کارشناس بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: طی یک هفته گذشته قیمت نفت در بازارهای جهانی روند صعودی به خود گرفت که این موضوع همواره افت ارزش دلار در بازارهای جهانی را به همراه دارد و با افت ارزش دلار، افزایش قیمت انس جهانی به ثبت می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با رشد قیمت انس جهانی قیمت طلا و انواع سکه در بازار داخلی نیز رشد داشته است که به‌طور میانگین رشد قیمت‌ها طی یک هفته ۱ تا ۱.۵ درصد بوده است اما نباید فراموش کرد که بازار از روز شنبه تا ساعت ۱۴ سه‌شنبه رشد ۱۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

کشتی آرای رشد ۱۱ درصدی طی چهار روز ابتدایی هفته گذشته را تأثیر روانی تحریم آمریکا بر سپاه دانست و گفت: در ابتدای روز سه‌شنبه جو روانی از اقدام امریکا تأثیر بسزایی گرفت و عاملی شد تا قیمت ها به اوج خود در هفت ماه اخیر برسد، اما با گذشت زمان بازار و عموم مردم متوجه شدند که این اقدام هیچ خروجی واقعی بر اقتصاد و سیاست ندارد و حرف پوچی بوده که در گذشته نیز اعلام‌شده بود؛ لذا از ساعت ۱۴ سه‌شنبه افت قیمت‌ها آغاز شد که تا پایان روز گذشته نیز ادامه داشت.

این کارشناس بازار طلا و سکه تأکید کرد: در هفته گذشته به دلیل وجود مناسبت‌های مذهبی و مراسم‌ها رشد تقاضا در بازار به ثبت رسید اما حباب قیمتی سکه روند نزولی به خود گرفت. به‌طور مثال حباب سکه تمام به ۴۳۰ هزار تومان کاهش یافت و این در حالی است که قیمت سکه تمام طرح جدید طی هفته جاری از محدوده ۴ میلیون و ۷۶۰ هزار به ۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان افزایش‌یافته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *