مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی هر گونه تخلف در واگذاری ایران ایرتور به بخش خصوصی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجعفر سبحانی امروز در یک نشست خبری درباره حواشی مطرح شده درباره واگذاری ایرتور به بخش خصوصی، با تکذیب اظهارات پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس مبنی بر وجود تخلف در واگذاری ایران ایرتور گفت: واگذاری این شرکت کاملا منطبق با قوانین بوده و خریدار ایران ایرتور همه تعهدات خود در قبال واگذاری را انجام داده است.

در ادامه این نشست مجید شکاری، مالک هواپیمایی ایرتور درباره نحوه واگذاری هواپیمایی ایران ایرتور گفت: در اول دی ماه ۱۳۹۴ شرکت هواپیمایی ایرتور را در مزایده ای با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی که در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد، کمی بالاتر از نرخ پایه که ۳۴ میلیارد تومان بود، خریداری کردم. کل دارایی های این ایرلاین در آن روز ۱۵۴ میلیارد تومان بود در حالی که ۵۴۰ میلیارد تومان بدهی داشت، به این معنا که این شرکت هواپیمایی را با منفی ۳۸۰ میلیارد تومان تحویل گرفتم.

وی با بیان اینکه اظهارات حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص تخلفات در واگذاری ایرتور کذب محض است، گفت: چطور یک نماینده بدون هیچ سندی چنین اتهاماتی را به ایرتور وارد کرده است؟

مالک هواپیمایی ایرتور افزود: بعد از تحویل این شرکت از ۵ فروند هواپیمای ام دی تنها سه فروند هواپیما عملیاتی بود و دو فروند آن زمینگیر شده بود، همچنین شرکت فرودگاه ها، شرکت پخش و پالایش، شرکت کترینگ، شرکت هندلینگ خدمات فرودگاهی و … به عنوان طلبکار به ما مراجعه کردند. سازمان امور مالیاتی نیز حساب های من و خانواده ام را مسدود کرد.

وی با تکذیب این موضوع که اعلام شده برند ایران ایرتور ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد، ادامه داد: آیا ایرتور برند بود؟ در حالی که مردم از ایرتور سقوط توپولوف ها و تأخیرهای طولانی پروازها را به یاد داشتند. این شرکت در هر روز میزبان ۱۰ هزار مسافر است و در چهار سال اخیر بیش از ۱۰ میلیون مسافر جابه جا کرده ایم. همچنین در این مدت توانستیم پنج فروند هواپیمای ام دی را به طور کامل اورهال کرده و سه فروند ایرباس جدید شامل یک فروند ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ و دو فروند ایرباس ۳۲۰ خریداری کنیم، تا پایان سال نیز پنج فروند ایرباس جدید به ناوگان ما اضافه خواهد شد.

شکاری درباره تسویه بدهی های ایرتور در چهار سال پس از خریداری این ایرلاین گفت: بخش زیادی از بدهی هایی که سررسید شده است را پرداخت کرده ایم. همچنین پرداخت اقساط وام بیش از هشت میلیون دلاری بانک مرکزی برای خرید ۱۵ فروند توپولوف را آغاز خواهیم کرد، در حالی که این توپولوف ها را به رایگان به یکی از نهادهای نظامی واگذار کرده ایم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *